05:13|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1399 - 12:57
کد خبر: 15947
یادداشت:

عادی‌انگاری کرونا منجر به صعودی‌شدن بستری‌شدگان در آذربایجان غربی

عادی انگاری مردم در خصوص کرونا باعث افزایش مبتلایان و بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در آستانه عید نوروز شده است.
عادی‌انگاری کرونا منجر به صعودی‌شدن بستری‌شدگان در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیماری کرونا از پارسال ، افت و خیز‌هایی داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متاسفانه فوت شمار زیادی از هم استانی‌ها شده است.

متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تعداد بستریان در آذربایجان غربی شده‌ایم که در پی آن رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین آمار، ۵۰۱ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

این روزها ماسک زدن به جزیی از رفتار و شیوه زندگی مردم تبدیل شده است و شاهد سطح بالایی از استفاده مردم از ماسک هستیم ولی در مقابل افرادی هم هستند که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

عدم رعایت استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از شهروندان باعث افزایش آمارها می‌شود که در پی آن شاهد حاکمیت وضعیت نارنجی در اکثریت شهرستان‌های استان هستیم.

از طرفی هم در یک سال گذشته کادر درمان با از خودگذشتگی و تمامی کاستی‌هایی که در بخش درمان  وجود داشت، از جان خود گذشتند تا به مردم خدمت کنند، پس باید حواس مان باشد تبعات عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم بیشتر باعث فرسودگی و تضعیف کادر درمان نشود.

در پایان اگر همکاری بین مردم و مسئولین صورت نگیرد و شهروندان در اجرای محدودیت‌های کرونایی، سهل انگاری و غفلت را پیشه گیرند،  بیم آن می‌رود که با آغاز سال جدید مجدد با روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ مواجه شویم که قطعا به معنای بالا رفتن تعداد بستری و مرگ و میرها در استان خواهد بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید