08:37|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1399 - 12:47
کد خبر: 15946
مردم مراقب باشند؛

جولان کرونا در بازار شب عید

با اینکه بیش از یک سال است که ویروس کرونا خیلی از کسب و کار‌ها را مختل و عده‌ای از هموطنانمان را در غم از دست دادن عزیزانشان داغدار کرده است، اما متاسفانه در روزهای پایانی سال و به بهانه خرید شب عید، هنوز هم عده‌ای این قاتل بی رحم را جدی نگرفته اند.
جولان کرونا در بازار شب عید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یک قدم مانده تا وارد سال 1400 شویم،کرونا در عید امسال نیز همچون سال گذشته با ما خواهد بود. با این‌همه بسیاری از شهروندان هنوز باور نکرده‌اند که باید امسال را هم همچون سال گذشته متفاوت پشت سر بگذارند. در این میان برخی از مردم در تدارک خرید شب عید، به خیابان‌ها آمده‌اند و با وجود هشدارهای زیاد کارشناسان درباره شیوع موج چهارم و نگرانی از درگیر شدن بخش زیادی از مردم با کرونای انگلیسی، باز هم برای دید و بازدیدهای سال جدید برنامه ریزی می کنند.

عادی‌انگاری مردم با نزدیک شدن به روز‌های پایان سال و آغاز خرید‌های شب عید در سطح بازار خطر جدی اوج گیری موج چهارم شیوع ویروس کرونا را در پی دارد.

درحال حاضر مشاهده می‌کنیم که مردم ارومیه جهت انجام خرید‌های عیدانه به بازار مراجعه می‌کنند و در این میان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش پیدا کرده است و امکان خیز موج چهارم بیماری وجود دارد.

متاسفانه در برخی موارد افراد با وجود آگاهی از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در رعایت کردن آن‌ها سهل انگاری می‌کنند و باعث ایجاد گرفتاری برای افراد زیادی می‌شوند. شهروندان نباید فراموش کنند در شرایط حساس کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی وظیفه عقلی و انسانی هر یک از آنها می باشد.

خرید عید همواره برای کودکان و نوجوانان، جذاب بوده است، اما امسال، کرونای جهش یافته انگلیسی، هشدار جدی برای رفت و آمد در فضا‌های بسته و حضور در شلوغی پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده به خانواده‌ها می‌دهد و کمترین سهل انگاری در این موارد می‌تواند عید امسال را برای خانواده‌ها تلخ کند. پس برای اینکه تحویل سال جدید را در بیمارستان ها، در کنار تخت بستری فرزندانمان، سپری نکنیم؛ امسال هم از رسوم همیشگی نوروز و قبل و بعد آن پرهیز کنیم تا عیدمان به عزا تبدیل نشود و شاهد مرگ عزیزان خود نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید