09:00|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1399 - 11:17
کد خبر: 15943
یادداشت:

لگد مال شدن عزت مردم در صف مرغ و روغن/ آیا مسئولان از وضعیت بازار خبر ندارند؟

وعده های مسئولان برای تنظیم بازار روغن خوراکی و مرغ در آذربایجان غربی بعد از گذشت چندین ماه هنوز محقق نشده و در این روزهای کرونایی مقابل فروشگاه‌های توزیع، مردم ساعت‌ها برای خرید یک تا دو بطری روغن و یک یا دو عدد مرغ که یکی از ابتدایی ترین نیازهای هر خانوار می باشد در صف‌های طولانی می‌ایستند.
لگد مال شدن عزت مردم در صف مرغ و روغن/ آیا مسئولان از وضعیت بازار خبر ندارند؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بی مسئولیتی نهادهای نظارتی استان در توزیع کالاهای اساسی تمامی ندارد، متاسفانه توزیع روغن و مرغ به شکلی رسید که مردم برای تهیه آن صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند و در این میان مشخص نیست بایدمنتظر کمبود تولید و توزیع کدام کالاباشیم.

گزارش های میدانی نشان می‌دهد در اغلب فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌ها در محله‌های مختلف شهر ارومیه همچنان روغن خوراکی وجود ندارد. ایجاد صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های این شهر برای خرید یک تا دو بطری روغن خوراکی در این روزهای کرونایی به یک معضل جدی تبدیل شده است که در کنار صف روغن، صف مرغ نیز معضلی جدی تر و خطرناکتر است که متاسفانه هیچ گوش شنوایی برای حل این معضل از سوی نهادهای نظارتی در این شهر نیست و انگار که مسئولان، این شهر را مدت هاست که به حال خود رها کرده اند.

چرا مسئولان تصور می کنند با اعلام صحبت هایی مبنی بر اینکه ما بازار را کنترل می کنیم و کالا به وفور در بازار وجود دارد می توانند به بازار را سر وسامان دهند و مردم را با وعده های پوچ و واهی قانع کنند؟

چند روزی بیشتر به عید نوروز باقی نمانده است. روزهایی که در آن هر ساله طرح‌های ویژه تنظیم بازاری برای متعادل کردن قیمت و افزایش عرضه اجرا می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و رشد قیمت‌ها با شرایط ویژه‌تری روبه‌رو هستیم.

متاسفانه مدتی است که شاهد لگدمال‌شدن عزت مردم بر سر تامین مواد غذایی از جمله مرغ و روغن و ...  هستیم. این مواد غذایی با کمبود شدید مواجه است و نتیجه آن صف‌های طولانی در این شرایط کرونایی، آبروریزی و پایمال شدن عزت شهروندان است. 

حال سؤال از مسئولان و به ویژه سازمان صمت آذربایجان غربی این است که آیا از این صف های طولانی در سطح شهر خبر دارند؟ آیا از این کمبودهای روغن و مرغ در سطح شهر با خبرند؟ و بالاخره چه زمانی کلید تدبیر دولتشان این مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف خواهد کرد؟!
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید