10:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1399 - 11:58
کد خبر: 15932
یادداشت:

مرگ؛ سوغات سفرهای نوروزی

ما باید بدانیم که برای حفظ جان خود، خانواده، عزیزان و هموطنانمان هم که شده است، حداقل این مدت، این 2 هفته حساس و طلایی را با وجود همه سختی‌هایی که دارد پا روی دلمان بگذاریم و هر برنامه‌ای که خروج از خانه و حضور در جمع را در پی دارد، اعم از؛ سفر، عید دیدنی، گشت و گذار و هر آنچه شبیه به آن‌ را لغو کنیم. اگر غیر از آن را عمل کنیم، جان عزیزانمان را به خطر انداخته‌ایم و مردم کشورمان را با خطر مواجهه با بیماری هولناک رو به رو کرده‌ایم.
مرگ؛ سوغات سفرهای نوروزی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها در حالی به روزهای پایانی سال و برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی نزدیک می‌شویم که نه تنها هنوز کرونا در حال جولان است بلکه زمزمه‌های موج چهارم این بیماری هم شنیده می‌شود و این بار در صورت گسترش این بیماری و بخصوص کرونای انگلیسی وضعیت غیرقابل کنترل خواهد شد چرا که دیگر کرونای انگلیسی با هیچ کسی شوخی ندارد و با کوچکترین سهل انگاری مرگ را برای خود و عزیزانمان به همراه خواهد آورد.

در این میان از طرفی شرایط مسافرت در نوروز ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و از طرف دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر ممنوعیت مسافرت‌های نوروزی به گوش می‌رسد. سردرگمی‌ای که درنهایت چه مادی و چه معنوی، دود آن قطعا به چشم مردم می‌رود.

 با توجه به اینکه مسئولان ارشد وزارت بهداشت و درمان کشور به صورت مکرر از نگرانی های خود پیرامون تشدید بحران کرونا به ویژه در روزهای منتهی به پایان سال خبر می دهند، و از طرفی هم بررسی ها نشان می دهد که جریان سفرهای نوروزی با اتوبوس، قطار و هواپیما بدون توجه به هشدارها ادامه دارد و جالب اینکه حجم انبوهی از بلیت نیز به همین منظور به فروش رسیده است.

فکرکردن به شور و شوق مردم برای سفرهای نوروزی آنهم در زمان انتشار ویروس انگلیسی، بسیار تاسف برانگیز است. بهتر است که مسئولین به جای اعلام شهر زرد و آبی و قرمز، دور سفرهای نوروزی را خط کشیده و حجت را تمام می کردند. مسلما همه ما خسته از یکسال خانه نشینی به استقبال بهار می رویم اما سفر با ترس آلوده شدن خودمان و بیمارکردن دیگران، لذتی نخواهد داشت

 همه این نگرانی ها در حالی است که مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم ضمن هشدار درباره موج جدید کرونا در کشور و این‌که به دلیل شیوع ویروس جدید با مرگ‌ومیر و تعداد زیاد بیماران بدحال و افزایش آمار بستری همراه هستیم، به افزایش قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته اشاره‌کرده و توضیح داده: «وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعات تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر می‌شود. همچنین تحت هیچ شرایطی نباید در ایام عید زمینه و مقدمات سفر شهروندان را فراهم کرد. سفر در وضعیتی که گونه جهش‌یافته انگلیسی هم سر برداشته و در کل کشور چرخیده، به قیمت جان هموطنانمان تمام می‌شود

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید