07:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1399 - 11:36
کد خبر: 15924
وعده‌های واهی مسئولین؛

تداوم صف مرغ و روغن در ارومیه

مرغ و روغن خوراکی، از کالاهای اساسی هستند که ماه‌ها است با کمبود شدید در ارومیه روبه رو هستند. این چالش مدت‌هاست که مردم را درگیر خود کرده است و هر بار مسئولان با وعده‌ها و اتخاذ سیاست‌های مختلف سعی در حل این مشکل داشته‌اند ولی همچنان صف‌های منتهی به موج چهارم کرونا در سطح شهر ادامه دارند.
تداوم صف مرغ و روغن در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به رغم تاکیدات ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ادامه وضعیت نارنجی در ارومیه، شهروندان ارومیه‌ای این روزها ساعت‌ها در انتظار دریافت مرغ و روغن مانده‌اند.
 
نایاب شدن روغن نباتی جامد و گرانی مرغ در ارومیه؛ اتفاقی که مردم نیازمند را بدون ترس از کرونا به خیابان‌ها کشاند. 
 
در پی گرانی‌های اخیر مرغ، عرضه مرغ به قیمت دولتی 400/20 هزار تومان مردم را به بیرون کشانده است و این در حالی است که مسئولان دولتی مدام وعده کاهش قیمت مرغ را می‌دهند و عنوان می‌کنند که نگرانی در تامین این کالا وجود ندارد، صف‌ها برای خرید مرغ دولتی هر روز طولانی‌تر می‌شود.
  
در برخی مرغ فروشی‌های آزاد در ارومیه، قیمت مرغ حتی به مرز 30 هزار تومان هم می‌رسد.
 
مسئولین مدام وعده کاهش قیمت مرغ به نرخ مصوب را می‌دهند در حالی که نه تنه ا قیمت این کالا به نرخ مصوب نرسید بلکه طی هفته‌های اخیر همچنان روند افزایشی را طی کرده و با توجه به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم نگرانی‌ها درباره کمبود و گرانی بیشتر قیمت مرغ افزایش یافته است.
 
 اگر گذری از فروشگاه‌های سطح شهر داشته باشیم با قفسه‌های خالی از مرغ رو به رو خواهیم شد.
 
فهم این مسئله مشکل است که از طرفی ستاد استانی مقابله با کرونا اجتناب از حضور در تجمعات را برای مردم توصیه می‌کنند؛ از طرفی هم با کمبود روغن و گرانی مرغ در وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه شهروندان ناچار به حضور در تجمعات و تشکیل صف‌هایی هستند که در امتداد آن‌ها کرونا کمین کرده است، در این میان چه کسی پاسخگو است؟
 
در این صف‌ها هستند افرادی که از موقعیت سوء استفاده می‌کنند و بیش از نیاز خود یا چندبار مرغ  دریافت می‌کنند و در بازار آزاد و به قیمت آزاد می‌فروشند، با این کار آن‌ها حق کسانی که توان مالی خوبی ندارند و این قیمت مناسبی برای خرید مرغ است ضایع می‌شود و این چیزی نیست جز حق الناس.
 
در آخر انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت رفع این مسئله برنامه‌هایی جدی اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد ضایع شدن حقوق شهروندی و تشدید کرونا در سطح شهری نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید