07:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1399 - 10:36
کد خبر: 15922
یادداشت:

خداحافظی اقشار کم درآمد با میوه

چندی است قیمت میوه در ارومیه سوار بر موج گرانی شده و به طور چشمگیری در بازار افزایش یافته است.به طوری که دیگر مردم توان خرید ندارند و میوه را از سبد غذایی خود حذف کرده اند.قیمت میوه در بازار به صورت روزانه روند صعودی را در پیش گرفته است و به نظر میرسد که همچنان هیچ نظارتی بر این بازار وجود ندارد.
خداحافظی اقشار کم درآمد با میوه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، گرانی میوه و مواد غذایی در کنار درآمد پایین به دغدغه مردم ارومیه تبدیل شده چراکه امسال قیمت میوه‌های فصلی به ‌قدری بالاست که خانواده‌های بسیاری توان خرید آن را ندارند.گرانی میوه توان خرید را از مردم سلب کرده است.

هزینه‌های اصلی خانوار آنقدر افزایش یافته که امسال تقاضا برای خرید میوه از سوی مردم نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافته و حتی برای اقشار کم درآمد به صفر رسیده است. کافیست این روزها سری به میوه فروشی‌های شهر اارومیه زده تا با ارقامی روبرو شوید که از خریدن میوه منصرفت شوید.

گاهی به قیمت میوه ها نشان می دهد که خرید چند قلم میوه می تواند از درآمد یک روز کارگر هم بیشتر باشد. اما دلیل گرانی میوه چیست؟

کمتر کسی باور می کرد که روزی برسد برای خرید چند عدد خیار و پرتقال و سیب درآمد یک روزت را هزینه کنی اما قیمت این روزهای میوه باورنکردنی ها را تحقق بخشیده و حالا خرید چند قلم میوه بیش از 100 هزار تومان برای شما آب می خورد.

به نظر می رسد با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد و تورم حاکم بر جامعه مردم باید به نخوردن، نپوشیدن و درمان نشدن عادت کنند چرا که معمولا مسئولان اجرایی استان پاسخی برای این گرانی های افسار گسیخته را ندارند. با این حال از مسئولان اجرایی انتظار می رود دوران خدمت خود را تمام شده ندانند و در این چند ماه باقی مانده برای کنترل اوضاع تلاش شان را چند برابر کنند شاید روزهای بهتری در پیش رو رقم بخورد.

در پایان نیز انتظار می‌رود مسئولان بیشتر به بازار سر بزنند و نظارت دقیقی بر قیمت میوه‌های موجود در بازار اعمال کنند و نیاز مبرم جامعه است که با متخلفان برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

نورالدین
1399/12/19 - 14:19

سلام چقدر گرانی شده است حتی چند ماهی است که من ميوه تو خانه خودم ندیدم من هیچی گناه بچه‌ها چیه