01:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1399 - 10:28
کد خبر: 15915
یادداشت:

احیاء کارگاه‌های تولیدی/چرخ‌های تولیدی نای حرکت ندارند

با طرح احیاء کارگاه‌های راکد در آذربایجان غربی می‌توان گام بلندی در کاهش آسیب‌های اقتصادی برداشت چراکه رونق واحد تولیدی و صنعتی، منجر به شکوفایی مجدد اقتصاد و کاهش آمار بیکاری می‌شود.
احیاء کارگاه‌های تولیدی/چرخ‌های تولیدی نای حرکت ندارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به اعمال برخی تحریم‌ها در سال‌های اخیر و شیوع ویروس کرونا درحال حاضر برخی از کارگاه‌های تولیدی بزرگ و کوچک استان تعطیل شدند.

در پی تعطیلی این کارگاه‌ها افراد بسیاری کار خود را از دست داده‌اند و با توجه به آمار دانشجویان فارغ التحصیل در استان درمی‌یابیم که اکثریت آنها بیکار هستند و این موجب نا امیدی آنان از آینده شده است.

از طرفی هم با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه، گذران معیشت زندگی برای اکثریت دشوار شده است.

فرض کنیم در هیاهوی این تعطیلی کارگاه‌ها و از کار بیکار شدن، افرادی باشند که متعهل هستند و در اوج گرانی و بیکاری ناچارند تحت هر شرایطی روزی حلال برای خانواده‌شان مهیا کنند، حال در این میان تکلیف آن‌ها چیست؟

کارگاه‌های تولیدی کوچک سهم بسزایی از اشتغالزایی و درآمدزایی برای افراد جامعه دارند. توسعه مشاغل کوچک و متوسط و توسعه مشاغل خانگی به طور خاص با هدف افزایش درآمد و ثروت  و همچنین ایجاد اشتغال در استان می‌تواند راهکاری مهم و اساسی باشد.

کسب و کار خرد و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای جوامعی که از بیکاری در رنج هستند.

راه اندازی کارگاه‌های تولیدی راکد نقش موثری در خوداتکایی و خودباوری و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در جامعه دارد، همچنین در زمینه درآمد زایی موثراند اما این مستلزم این است که با یک برنامه ریزی بین تولید، فروش و بازاریابی و بازار رسانی یک هماهنگی باشد.

در شرایطی که بیکاری یکی از بحران‌های اصلی در جامعه است، هستند افرادی که با سرمایه‌ای اندک بدون آنکه منتظر وعده‌‌های دولت باشند برای خود کاری دست و پا می‌کنند ولی با توجه به شرایط اقتصادی هیچ کسی توان راه اندازی واحدی با سرمایه اندک را ندارد.

در پایان نیاز است مسئولین و نهادهای ذیربط در جهت راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان وام‌هایی در اختیار متقاضیان قرار دهند و برنامه‌هایی در جهت بهبود آن اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید