10:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 12:06
کد خبر: 15913
یادداشت:

ترقه بازی های آخر سال تهدیدی خطرناکتر از کرونا

شاید کمتر کسی باشد که این روزها صدای ترقه‌ها و نارنجک های مخصوص چهارشنبه ‌سوری را نشنیده باشد،آئین غلطی که متاسفانه هر ساله با استقبال داعیه‌داران ارزشهای ملی رو به رو می‌شود و قربانیان بسیاری را بر جای می‌گذارد.
ترقه بازی های آخر سال تهدیدی خطرناکتر از کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه هر ساله شمار بسیاری از جوانان و نوجوانان به دلیل استفاده از مواد منفجره و محترقه گرفتار سوختگی های شدید، قطع عضو، بستری در بیمارستان و حتی مرگ می شوند، مرگی که تنها به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به هشدارهای آتش نشانی، اورژانس و سایر ارگان ها اتفاق می افتد و به جای چهارشنبه سوری بیشتر چهارشنبه سوزی داریم.

بیشتر کودکان، معمولاً به دور از چشم والدین، مواد محترقه و منفجره را خریداری و در جیب، کیف یا کمد اتاق پنهان می‌کنند اما این مواد، به دلیل درجه آتشگیری پایین، معمولاً زود مشتعل می‌شوند و گاهی خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

برخي از جوانان در اثر ندانم كاري و غرور جواني و به بهانه شادي كردن اقدام به خريد و استفاده از همين مواد را مي كنند و چه بسا در بيشتر موارد با حوادث تلخ و ناگواري روبرو مي شوند و شادي ايام را در كام خود و خانواده و ساير شهروندان را به تلخي مبدل مي كنند به طوری که گزارشات حاکی از آن است با اینکه هنوز بیشتر از یک هفته به چهارشنبه آخر سال باقی مانده ولی متاسفانمه در چند شهر کشور شاهد مصدومیت های ناشی از استفاده از این مواد محترقه و نارنجک های دست ساز بودیم.

 روزهای پایان سال که می‌شود، صدای ترقه‌ها و نارنجک‌ها در شهر می‌پیچد، البته باید صدای آمبولانس‌ها را نیز به خصوص در شب چهارشنبه‌سوری به آن اضافه کنید؛ صدایی که همراه با دلهره و اضطراب همراه است.

در پایان لازم و ضروری است که شهروندان در این ایام حساس کرونایی که بیمارستان های شهر مملو از بیماران کرونایی هستند و کادر درمان با تمام توان خود در حال خدمت به شهروندان هستند با انجام رفتارهای مخاطره برانگیز در آخرین روزهای سال وضعیت را از این بدتر نکنند و به فکر خود و عزیزانشان باشند و کادر درمان را نیز از این خسته تر نکنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید