08:40|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 13:34
کد خبر: 15907
به زودی:

ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: محموله‌های بعدی واکسن کرونا به زودی به دست ما می‌رسد و سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر خواهد شد.
ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا به کشور

 "علیرضا رئیسی" در حاشیه جلسه امروز (شنبه، ۱۶ اسفند) ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها غفلت از کرونا با وجود ورود واکسن است، گفت: میزان فوتی‌ها بر اثر کرونا در کشور تقریباً باثبات شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به کاهش روند بیماری در استان‌های شمالی، افزود: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و سفر‌ها دوباره اوج بگیرد، شاهد گسترش این بیماری در کشور به ویژه در استان‌های شمالی خواهیم بود.

او با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در شادگان استان خوزستان رو به کاهش است، گفت: نگرانی دیگر ما وجود شواهدی مبنی بر شیوع بیماری در استان چهارمحال بختیاری است که حتما باید دقت کنیم تا مبادا ویروس انگلیسی جایگزین ویروس قبلی شود.

رئیسی گفت: مردم تا جایی که امکان دارد از انجام سفر‌ها پرهیز کنند چون در غیر اینصورت وضعیت باثبات موجود را به زودی از دست خواهیم داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در نوروز سال ۹۸ به دلیل سیل و در نوروز سال ۹۹ به دلیل کرونا سفر‌های مردم کاهش پیدا کرد و تقریباً صفر شد، اما خواهش می‌کنیم امسال هم به دلیل کرونا و نوع ویروس جهش یافته آن از سفر‌های نوروزی پرهیز کنند.

او بیان کرد: امیدواریم در سال بعد با وجود واکسیناسیون شرایط بهتری داشته باشیم.

رئیسی گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مصوب شد سفر‌های نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع و سفر‌های ضروری به شهر‌های زرد و آبی فقط با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در یکی دو روز گذشته ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی و همچنین ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور شده است.

او گفت: محموله‌های بعدی واکسن هم به زودی به دست ما می‌رسد و سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید