11:59|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 11:24
کد خبر: 15903
یادداشت:

طعم تلخ کرونا؛ نگرانی از شلوغی بازار در آستانه سال نو

با نزدیک شدن به سال جدید گشت و گذار در بازار ارومیه در سایه کم توجهی به کرونا افزایش یافته و احتمال شیوع دوباره این ویروس را قوت بخشیده است و با وجود هشدارهای ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص در خانه ماندن مردم، برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا، متاسفانه امروز شاهد شلوغی بازار و خیابان‌های شهر برای خرید مردم هستیم.
طعم تلخ کرونا؛ نگرانی از شلوغی بازار در آستانه سال نو

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آمدن اسفند کم کم بوی بهار را در سطح شهر می‌توان استشمام کرد، ماهی‌های قرمزی که در گوشه و کنار شهر به فروش می‌رسد خبر از نزدیک شدن به سال جدید را می‌دهد.

با گذر از خیابان‌ها و بازار خواهیم دید میان آن همه هیاهو و جمعیت در عمق نگاه همه عابران غمی عجین شده و این غم از شیوع ویروس منحوس کرونا نشات گرفته است.

این دومین عید است که کرونا سایه نحسی خود را بر سر مردم افکنده و قصد تمامی ندارد. سال گذشته دلیل در خانه‌ماندن‌ها و رعایت‌های بهداشتی و تا حدودی دوری از مسافرت‌ها و دورهمی‌ها با این امید بود که سال دیگر در نبود کرونا، نابودی کرونا را در جشن بگیریم؛ متاسفانه این امیدها نا امید شد و اکنون در آستانه سال نو، نه تنها آمارهای مبتلایان به کرونا کاهش نیافته بلکه با شیوع نوع جهش یافته آن، مردم آذربایجان‌غربی با کرونای انگلیسی درگیر هستند.

متاسفانه اگرچه خریدهای مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته اما هنوز هم عده‌ای از مردم با عادی انگاری شرایط بدون رعایت پروتکل‌ها اقدام به خرید می‌کنند. برخی از شهروندان زدن ماسک در مراکز خرید و در ترددهای سطح شهر رعایت پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند که این بی توجهی آن‌ها نه تنها برای سلامت خودشان بلکه برای سلامت بسیاری از مردم خطرناک است.

در این شرایط موجود کرونا و شیوع کرونای انگلیسی در استان یکی از مهم‌ترین عوامل انتشار بیماری دورهمی‌های خانوادگی و عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان است.

در برخی موارد افراد با وجود آگاهی از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در رعایت کردن آن‌ها سهل انگاری می‌کنند و باعث ایجاد گرفتاری برای افراد زیادی می‌شوند.  نباید فراموش کنیم در شرایط حساس کنونی رعایت توصیه‌های بهداشتی وظیفه انسانی هر یک از ما است.

متاسفانه مغازه‌های ارومیه این روزها شلوغ‌تر از دیگر روزهای سال است، و هرطرف را که می‌نگری چهره‌های گاه ماسک زده و گاه ماسک نزده‌ای را می‌بینی که هرکدام در حال تکاپو برای خرید چیزی هستند.

در پایان مردم بایستی خود با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افزایش و تشدید ویروس کرونا جلوگیری کنند و طبق توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا در این روزهای حساس برای حضور در تجمعات حتما از دو ماسک استفاده نمایند تا بیش از این شاهد از دست دادن عزیزانمان در پی درگیری با کرونا نباشیم.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید