03:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 11:03
کد خبر: 15901
یادداشت:

صف های روغن و مرغ در ارومیه جهانی شد!

متاسفانه بازار ارومیه در آستانه عید شاهد صف های طویل مردمی برای دریافت مرغ و روغنی است که ثبات قیمت ندارد و کمبودش در بازار بیداد می کند و کار به جایی رسیده است که تصاویر این صف های تاسف بار در روزنامه های سراری و حتی برخی از شبکه های جهانی نیز انتشار یافته است.
صف های روغن و مرغ در ارومیه جهانی شد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها برخی‌ها کرونا را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها می‌دانند اما کرونا هم در برابر محتکران و دلالان حرفی برای گفتن ندارد.

متاسفانه چند ماهی است مشکل  کمبود روغن نباتی و در کنار آن مرغ به گوش می‌رسد که مسئولان اداره صمت و ستاد تنظیم بازار بارها و بارها آن را منکر شده‌اند در صورتی که مشاهدات میدانی و صف های طولانی جلوی فروشگاه ها کاملا عکس گفته مسئولان را بیان می کند.

کمبود مرغ  در حالی است که آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور به شمار می‌رود و حتی بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی بخشی از نیاز مازاد تولید استان به سایر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

حال سوال اینجاست که چرا روغن های دولتی که باید به نرخ دولتی در فروشگاه ها به فروش برسد، سر از بازار بازار آزاد درمی آورد و جالب است که هیچ مسئولی هم بر عملکرد فروشگاه ها نظارت ندارد و آنها به راحتی روغن های دولتی را در بازار گران تر می فروشند

متاسفانه در کنار صف روغن با مشکل کمبود مرغ نیز در ارومیه مواجه هستیم  و این مشکل  به حدی است که تمام ویترین‌های مرغ فروش‌های عمده شهرها خالی است و مراجعه کنندگان با دست‌های خالی به خانه بازمی‌گردند، چند فروشگاهی هم که مرغ پیدا می‌شود مملو از صف‌های طولانی مردم ان هم در این روزهای کرونایی است.

اغلب قفسه های روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارومیه  خالی بوده و شهروندان از نایاب بودن این ماده خوراکی در شهر ارومیه ناراضی هستند.در برخی فروشگاه‌ها نیز  روغن خوراکی دوبرابر قیمت روی جلد عرضه می شود. همچنین در روزهای کرونایی شهروندان در صف های طولانی منتظر خرید روغن هستند و در برخی فروشگاه ها روغن با کد ملی عرضه می شود.

آنچه در این میان مطرح می شود این است که مقصر واقعی کیست؟ مردم یا مسئولین. مردمی که با شایعه نبود یا کمبود چیزی به جای انصراف از خرید، صف های طولانی برای خرید بیش از حد کالا و انبار آن در منازل اقدام می کنند یا برخی از مغازه دارانی که به جای معترض شدن به افزایش بی رویه قیمت ها دست به احتکار زده و وضعیت را بدتر می سازند یا مسئولینی که نظارت صحیحی بر بازار نداشته، که تمام این موارد منجر به بی نظمی در بازار و رعایت نشدن شان و منزلت و حقوق شهروندی آنان می شود

در پایان باید گفت انتظار می‌رود ، مسئولان سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونای استان به این سوال‌ها و این گزارش پاسخ مناسبی ارائه دهند تا مردم و شهروندان ارومیه ای  در خصوص اقدامات مسئولان مطلع شوندو با این صف ها و تجمع هایی که برای گرفتن روغن و مرغ و زیر دست و پا ماندن مردم بیشتر از این به شخصیت شهروندان توهین نشود و کار به جایی نرسد که حتی شبکه های جهانی نیز این صحنه ها را به انتشار گذاشته و شان و شخصیت شهروندان زیر سوال برود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید