04:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1399 - 11:41
کد خبر: 15888
معاون‌کل وزیر بهداشت اعلام کرد:

برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی نکنید

حریرچی گفت: فعلاً برنامه ریزی جدی برای سفر‌های نوروزی نداشته باشید.
برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی نکنید

 
ایرج حریرچی - معاون‌کل وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: از سال گذشته تاکنون با وجود اعلام محدودیت‌ها ۲ تا ۳ درصد از میزان تحرکات جامعه کاهش یافته است. در نوروز گذشته سفری انجام نشده و میزان تحرک خیلی از افراد جامعه کم بوده، اما در کل تغییری محسوسی وجود نداشته است، چون برخی ها به پروتکل‌ها پایبند نبوده اند.

وی با بیان اینکه سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، افزود: سفر به شهر‌های زرد در استان‌های مسافر پذیر (استان‌های شمالی، مشهد، اصفهان و شیراز) هم ممنوع است.

ایرج حریرچی گفت: مسافر پذیری در هتل‌های برخی شهرهای با وضع خوب کرونایی هم اگر مجوز داشته باشند با ۵۰ درصد ظرفیت امکانپذیر است.

معاون کل وزیر بهداشت هرگونه مسافرت در ایام پایانی سال و تعطیلات سال جدید به شهر‌های قرمز، نارنجی و برخی شهر‌های زرد را ممنوع اعلام کرد.

دکتر حریرچی گفت: هم اکنون سفر به استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان و شهر‌های مشهد، شیراز و اصفهان ممنوع است و پیش بینی می‌کنیم در تعطیلات پایان سال و آغاز سال جدید نیز همین وضع حاکم باشد.
دکتر حریرچی سرعت بالای شیوع ویروس جهش یافته را علت اصلی نگرانی‌ها عنوان کرد.

معاون‌کل وزیر بهداشت، وضعیت کرونا در کشور به جز استان خوزستان را کاهشی اعلام، اما تاکید کرد این وضع شکننده است.

معاون‌کل وزیر بهداشت افزود: در کرونای معمولی دو هفته زمان نیاز بود تا بیشتر جامعه درگیر ویروس شود اما در کرونای جهش یافته این زمان خیلی کمتر است و مثل قبل دو هفته طول نمی‌کشد.
وی افزود: فعلاً برنامه ریزی جدی برای سفر‌های نوروزی نداشته باشید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید