16:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1399 - 10:23
کد خبر: 15886
یادداشت:

اخطار! خطر کرونا در هیاهوی بازار شب عید

این روزها بازار ارومیه بیشتر میزبان مردمی است که براساس آداب و سنن به جای مانده از دیرباز؛ خود را برای سالی نو و استقبال از بهاری دیگر مهیا می کنند غافل از آنکه کرونا که نه تنها نوروز و بهار بلکه تابستان و سالی را بر همه ما و جهانیان زهر کرده و هر روز بر قربانیانش می افزاید و متاسفانه این نوروز هم آرام نمی گیرد.
اخطار! خطر کرونا در هیاهوی بازار شب عید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در طول این یک سال بسیاری از رفتارها، عادت ها و حتی نحوه آموزش ها با رویکرد حفاظت جان انسان ها در مقابل این ویروس منحوس تغییر کرده است اما این روزها عملا نمود چندانی از رعایت ها و رفتارهای پیشگیرانه و عمل به دستورالعمل ها نمی یابیم گویی کرونا رخت بربسته غافل از آنکه هنوز با ما و در کمین ماست و بی هراس به پیشوازش رفته ایم.

فراتر از این باید و نباید‌هایی که متخصصین تجویز می‌کنند، سهم بیشتر مراقبت و پیشگیری از این بیماری بر دوش تک تک شهروندان می باشد. مردم هستند که باید در این روز‌ها اولویت خود را مقابله با ابتلا به این بیماری قرار دهند و در این میان اگر ستاد یا نهادی هم از ایجاد محدودیت در تجمعات و یا بستن مراکزی خاص پرهیز نماید خود مردم تصمیم بگیرند برای مراقبت از خود و خانواده‌ هایشان از حضور در مراکز پرجمعیت دوری کنند و توصیه‌های متخصصین را جدی بگیرند تا این روز‌های سخت نیز به آسانی بگذرد و کرونا بیشتر از این جان خود و عزیزانشان را نگیرد.

روند افزایشی بیماری در ارومیه درحالی مسئولان را نگران کرده که بسیاری از شهروندان بدون توجه به مخاطرات این ویروس همچنان در خیابانهای شهر در حال گشت و گذار و هر کدام برای تردد خود در توجیه و بهانه ای می آورند.

در میان زنگ خطر دوباره کرونا در ارومیه ، شهروندان بی تفاوت نسبت به این هشدارها همچنان در خیابانها پرسه می زنند، گوئی دنبال گمشده خود در خیابانها و بازارهای این شهر هستند. برخی همچنان به دنبال خرید شب عید هستند و برخی هم به قول خودشان برای امور ضروری به خیابان ها آمده اند.

مردم باید بدانند روزهای پایانی سال و شلوغی بازار با وجود ویروس کرونا قطعا به جای نوید سال جدید خشم این ویروس را بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است همچون گذشته مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند و به جای خرید حضوری از شیوه خرید غیر حضوری و آنلاین استفاده نمایند، چراکه کرونا آن هم به صرورت جهش یافته آن با کسی شوخی ندارد و این بی احتیاطی ها ممکن است سال جدید آنها را با خاطره ای ناخوشایند و غیرقابل جبران همراه نماید.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید