08:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 12:23
کد خبر: 15881
یادداشت:

آژیر خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی

با کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و نارنجی شدن وضعیت پنج شهرستان در استان آذربایجان غربی، خطر بروز موج جدید بیماری شدت گرفته است.
آژیر خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با نزدیک شدن به سال جدید، با گشتی در برخی اماکن و بازارها و می‌بینیم برخی افراد نه‌تنها خود را در معرض خطر کرونا قرار می‌دهند که حضور پرمخاطره آن‌ها، شرایط را سخت کرده است.

به گفته کارشناسان ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده اما علت اصلی افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا مستقیما ربطی به ویروس جدید ندارد و به علت رعایت نشدن اصول بهداشتی در سطح جامعه و در بین مردم است.

در این میان اگر روند سهل‌انگاری به همین شکل پیش برود موج چهارم بیماری در فروردین ماه ۱۴۰۰ رخ خواهد داد و این یعنی روزهای سختی در انتظار مردم استان خواهد بود.

به گفته بسیاری از پزشکان نباید این تصور وجود داشته باشد که با  انجام واکسیناسیون احتمال انتقال این بیماری به صفر می‌رسد، زیرا این ویروس دائما در حال جهش است و تا یک سال آینده حداقل نمی‌توان تصور کرد که واکسیناسیون کرونا مانع شیوع بیماری می‌شود.

با نزدیک شدن به اسفند و فرا رسیدن سال جدید شاهد شلوغی بیشتر بازار‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی هستیم، متاسفانه با گشتی در خیابان های شهر، بازار و برخی اماکن شلوغ می‌بینیم برخی افراد نه‌تنها خود را در معرض خطر قرار می‌دهند که حضور پرمخاطره آن‌ها، شرایط را برای حضور کسانی که خود را مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند نیز سخت تر کرده است.

 در چند روز اخیر متاسفانه با افزایش چشمگیر بیماران سرپایی در مراکز درمانی مواجه هستیم. از سوی دیگر، شواهد جدید از موج تازه کرونا نشان می دهد که برخلاف امواج قبلی بیماری، این بار جوانان به شدت در معرض ابتلا به کرونا هستند. ترکیب این دو اتفاق باعث شده است که صاحبنظران نظام سلامت نسبت به افزایش چشمگیر تلفات کرونا تا یک ماه آینده هشدار بدهند.

کرونا در میان مردم با قدرت هر چه بیشتر می تازد و از غفلت ها، بی تفاوتی ها و بی توجهی برخی از مردم به دستورالعمل های بهداشتی برای دوام و بقا خود استفاده می کند.
متاسفانه این مدت نه تنها کرونا پایان نیافته بلکه هزینه های گزاف مادی و معنوی نیز برای حفظ سلامتی پرداخت کردیم، از آمار بالای فوتی ها گرفته تا افزایش مبتلایان و اکنون هم ورود کرونای انگلیسی.


شاید اعمال مجدد محدودیت‌ها آسیب جدی به اصناف مختلف وارد کند، ستاد استانی کرونا با توجه به شرایط کنونی استان تدابیر و برنامه‌ریزی جامعی را اتخاذ نماید و مردم هم مانند چند ماه گذشته همکاری کنند چراکه تنها راه مقابله رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی است و نمی‌توان به هیچ واکسنی امید بست.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید