23:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399 - 12:12
کد خبر: 15874
یادداشت:

کارناوال کرونا در سفرهای نوروزی

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال زمزمه شروع سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات آغاز سال ۱۴۰۰ توسط برخی هموطنان درحالی به گوش می‌رسد که شاید به تهدیدی برای خیز چهارم شیوع کرونا منجر شود.
کارناوال کرونا در سفرهای نوروزی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزهای پایانی سال را تجربه می کنیم و با وجود اینکه کرونای انگلیسی در همه جا چرخیده هنوز افراد بسیاری هستند که در بازار، فروشگاه ها و خیابان ها رفت و آمد می کنند و زنگ خطرآغاز پیک چهارم کرونا به صدا در آمده است، خیلی ها هم از الان بار سفر بسته اند و اقدام به خرید بلیط‌ سفرهای نوروزی کرده اند و به نظر می رسد که در این میان بگذشت بیش از یک سال از  ورود این ویروس منحوس ، متاسفانه بسیاری کرونا را همچنان جدی نگرفته اند.

با وجود شیوع بیماری کرونا در کشور و وجود کرونا جهش یافته  سفر و مسافرت می‌تواند یکی از راه‌های خطرناک انتقال بیماری  در میان شهرها باشد، در حالی که فرد مبتلا نمی‌داند که عامل انتقال ویروس است،  بهتر است که قبل از هر گونه تصمیم مخاطره آمیز، نسبت به تبعات آن قدری بیشتر در مورد مسافرت به شهرهای دیگر فکر کنیم. فراموش نکنیم کادر درمان در کشور خسته  هستند و بیمارستان‌ها نیز مانند روزهای نخست شیوع بیماری، آمادگی لازم برای پذیرش بیش از حد بیماران را ندارند

بیشتر از یک سال از شیوع کرونا در ایران گذشته، چیزی بهتر از گذشته نیست، حداقل در خود ویروس، کرونا همان کروناست و حتی وحشیتر و مصریتر هم شده است، میزان کشندگی هم، می‌گویند بیشتر شده، تجربیات ما بالا رفته، آمار مرگومیر به نسبت گذشته کاهش داشته، اما اینها هیچکدام باعث نشده است که چشمانداز نزدیکی برای بازگشت به زندگی عادی داشته باشیم. این شرایط مزخرف هم محدود به ایران نیست، آمریکا هم همین وضعیت را دارد و هند و کشورهای اروپایی هم درحال رکوردشکنی هستند.

این درحالی است که وزیر بهداشت و معاونانش بارها بر رعایت پروتکل‌ها و اجتناب از تجمع و سفرهای غیر ضروری، تاکید و اصرار دارند، اما معلوم نیست که ستاد ملی مقابله با کرونا، بر اساس کدام استدلال و منطق پزشکی، تصمیم گرفته است مسافرت با وسایل نقلیه عمومی را بلامانع بداند و فقط اصرار بر ممنوعیت تردد با خودروهای شخصی داشته باشد.

در پایان انتظار می‌رود ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به خطر شروع موج چهارم کرونا نیز در مورد سفر مردم و جلوگیری از این موضوع تصمیمات جدیاتخاذ نماید تا مشکل ساز نشود، در این میان در صورت افزایش مسافرت‌ها از هم اکنون می‌توان نگرانی مدافعان سلامت را پیش بینی کرد که باید خستگی مضاعف افزایش بیماران را تحمل کنند و شاهد تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان و در نتیجه از دست دادن بیماران و قرمز شدن شرایط در برخی مناطق باشند.



 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید