19:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399 - 10:05
کد خبر: 15870
یادداشت:

کانون انتقال کرونا در صف‌های طولانی مرغ و روغن در ارومیه

درحالی که به دلیل شیوع کرونا رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات غیر ضروری توصیه همه مسئولان است اما بسیاری از شهروندان به اجبار سلامتی خود را در ازدحام صف‌ها به مخاطره می‌اندازند، تا شاید بتوانند یک بطری روغن یا دو عدد مرغ دریافت کنند.
کانون انتقال کرونا در صف‌های طولانی مرغ و روغن در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در کنار افزایش قیمت ارز، سکه، ماشین و ...  امروزه شاهد رشد شبانه قیمت مرغ و روغن بوده‌ایم، صف‌هایی که خود عاملی اصلی برای انتقال ویروس هستند.
 
اگرچه ستاد استانی مقابله با کرونا با  اعمال محدودیت‌های شدید سعی در مهار این ویروس را دارد، اما جهش قیمت مرغ و روغن موجب شده تا مردم با ایستادن در صف های طولانی خرید مرغ دولتی روغن، بین گرفتن مرغ و روغن و کرونا یکی را انتخاب کنند.
 
این موضوعات به رفتار مردم در عادی سازی شرایط کرونایی منجر می‌شود و این در حالی است که آمارها نشان می دهد که تعداد مبتلایان به این ویروس نه تنها کم نشده بلکه هنوز اجتناب از تجمعات بایستی مدنظر شهروندان باشد.
 
اگر دقیقه‌ای پای صحبت افراد منتظر در این صف‌ها باشیم خواهیم دید که همه آن‌ها از برای پر کردن جای خالی مرغ و روغن در خانه‌شان آنجا نیستند، عده‌ای هم در میان آن‌ها هستند که از سر بی‌نیازی آمده و با اینکه احتیاجی ندارند ولی باز هم چشم آنها سیر نمی‌شود و این افراد باعث می‌شوند کسانی که محتاج یک روغن یا یک عدد مرغ هستند از دریافت همین یک عدد مرغ و روغن هم محروم بمانند.
 
درحالی ستاد استانی مقابله با کرونا و مسئولان می‌گویند که مردم باید در خانه بمانند که در شرایط فعلی برای تامین مایحتاج زندگی روزمره خود باید صف بکشند.
  
یک روز مرغ گران می‌شود و مردم هجوم می‌برند و یک روز روغن کمیاب می‌شود و وقتی راهکاری برای آن نیست و توزیع روغن روزانه می‌شود مردم چاره‌ای جز صف کشیدن ندارند.
 
در روزهای گذشته قیمت مرغ و صف‌های طولانی مرغ‌های تنظیم بازاری با انتقادهای زیادی همراه بوده است و مردمی که در طول یکسال کرونا را جدی گرفته‌اند، گلایه‌مند از اذحام شهروندان در صف روغن و مرغ هستند و می‌گویند که این کار آن‌ها حق الناس است و بخاطر بی احتیاطی آن‌هاست که آمار کرونا روز به روز افزایش می‌یابد.
 
انتظار می‌رود در شرایط کرونایی که کادر درمان بر کاهش مدت حضور افراد در خارج از خانه تاکید می‌کنند، مسئولان  این امر اجازه ندهند مردم برای تهیه کالاهای ضروری مورد نیاز خود به زحمت بیفتند و برنامه‌ای در جهت جلوگیری از صف‌های طولانی اتخاذ کنند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید