15:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1399 - 11:55
کد خبر: 15865
یادداشت:

صدای خرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار گرانی دارو

وجود گرانی‌ دارو و عدم درج قیمت روی بسته آن در ارومیه، نگرانی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است که مسئولان باید ورود جدی برای حل آن داشته باشند.
صدای خرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار گرانی دارو

سرویس اقتصادی باریش نیو ز ،  با توجه به گرانی دارو مردم دیگر کمتر به پزشک و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. آن‌ها برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند، گاهی خود دست‌ به‌کار می‌شوند و بدون مراجعه به پزشک برای خود آزمایش تجویز یا با مراجعه به داروخانه‌ها تجدید نسخه می‌کنند، در واقع می‌توان گفت خود درمانی می‌کنند.
 
با توجه به آنکه کرونا سایه منحوس خود را بر شهر انداخته و مبتلایان به این ویروس نمی‌توانند با روش‌های خود درمانی، درمان یابند و بایستی به پزشک مراجعه کنند و طبق نسخه دریافتی از سوی پزشک دارو تهیه کنند.
 
از طرفی هم چون افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تاثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده و دیگر تحمل این شرایط برایشان سخت و صدای آنها را در آورده است.
  
گرانی دارو و عدم درج قیمت روی بسته آن‌ها معضل دیگری است که در کنار وضعیت اقتصادی برای ارومیه‌ای‌ها به وجود آمده است.
 
بطوری که صبح تا بعدازظهر قیمت‌ها فرق می‌کند و هیچ نظارتی وجود ندارد، همیشه افزایش قیمت در شهر وجود داشت اما نه به این شکل، بالا رفتن قیمت کالاها واقعا مشکلات جدی را برای شهروندان به ‌وجود آورده است.
 
طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان در اکثریت داروخانه‌های سطح شهری عدم درج قیمت و مخدوش کردن قیمت اصلی دارو روی بسته های آن معضلی برای مردم و باعث بی اعتمادی مردم به وعده وعیدهای مسئولین در مورد ارزانی و کاهش قیمت ها شده است.
 
در پایان انتظار می‌رود ارگان‌های مربوطه در جهت ثبات قیمت‌ها قوانینی اعمال کنند و با داروخانه‌هایی که اقدام به مخدوش کردن قیمت و یا عدم درج قیمت می‌کنند برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند تا در این شرایط اقتصادی و ایام کرونا لااقل مردم ثبات قیمتی در بازار ببینند و کورسوی امیدی برای آنها باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید