10:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1399 - 12:20
کد خبر: 15859
یادداشت:

پاکبانان؛ حافظان بی ادعای شهر در مقابله با کرونا / نبرد با کرونا برای لقمه ای نان

یکی از قشرهایی که این روزها در کنار کادر درمان و پرستاری در راستای مبارزه با کرونا با کمترین امکانات و وسایل حفاظت شخصی جهادگونه عمل کرده و اقدام به تمیز کردن معابر و خیابان‌ها، اماکن عمومی و کوچه‌ها از هر گونه آلودگی می‌کنند پاکبانان هستند.
پاکبانان؛ حافظان بی ادعای شهر در مقابله با کرونا / نبرد با کرونا برای لقمه ای نان


سرویس اجتماعی باریش نیوز، در طول یک سال گذشته  شاهد فعالیت بی وقفه و جهادی پاکبانان ارومیه بودیم . که از دل و جان در مسیر پاکسازی محلات مختلف مشغول بوده و بدور از قاب های تصویر، بی ریا و بی آلایش شهر را از زباله ها پاک کرده و خود را سپر سلامتی همشهریان میکنند

پاکبانان و نیرو‌های خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماند‌های خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آن‌ها می‌افزاید.

 سلامت پاکبانی که حاضر می‌شود در شرایط سخت و خطرناک کرونایی برای تقویت روحیه شهروندان در سطح شهر وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد باید در اولویت باشد و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا باید به اقلام بهداشتی نظیر ماسک، مواد عفونی‌کننده و دستکش مجهز باشند و مدیریت شهری نباید از این مهم غافل شود.

در این میان انتظار می رود  همشهریان عزیز با عنایت به بهداشت محیط و عدم رهاسازي ماسک و دستکش در محیط شهر از یک سو  و حمایت مسئولین در تامین مداوم اقلام بهداشتی جهت تحویل به پاکبانان عزیز از سوی دیگر  اندکی دغدغه های این خانواده بزرگ و مظلوم را بر طرف سازند .

اگر تا دیروز هر از گاهی خبر جان دادن آنها با برخورد پر سرعت خودروها در کنار خیابان و زیرگذرها به گوش می رسید، حالا تهدید کرونا نیز در کمین آنهاست.

پاکبانان ارومیه با وجودآگاهی از خطر ویروس کرونا برای حفظ جان شهروندان و انجام رسالت خود با جدیت در صحنه هستند و جمع‌آوری پسماندهای شهری و گندزدایی محیط‌های عمومی را متعهدانه انجام می‌دهند  که باید قدر این سرمایه‌های ارزشمند از سوی مردم و مسئولان بیشتر از هر زمان دیگری دانسته شود.

با وجود اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص خطرات ویروس کرونا و توصیه‌ها در رعایت موازین بهداشتی متاسفانه هنوز برخی نواحی شهر و در  خیابان‌ها و کوچه ها صحنه‌ رها سازی شدن ماسک و دستکش‌های استفاده شده به چشم می‌خورد که این مسئله نه تنها نشان از پایین بودن مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهروندان بی‌مبالات است بلکه سلامت پاکبانان و سایر شهروندان را به خطر می‌اندازد و با وجود همه تلاش‌ها در پاکسازی شهر خستگی  را بر تن نیروهای خدمات شهری باقی می گذارد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید