18:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1399 - 13:06
کد خبر: 15853
مردم مواظب باشند؛

ماسک‌هایی که از هیچگونه استانداردی برخوردار نیستند

یکی از روش‌‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است که افراد در هنگام صحبت، آواز، سرفه یا عطسه بیرون می‌دهند که با استفاده از ماسک های استاندارد می‌توان از انتقال و شیوع آن جلوگیری کرد ولی متاسفانه این روزها با تولید ماسک‌های غیر استاندارد و فروش آن زیر قیمت بازار مردم را ترغیب به استفاده از آن کرده که می‌تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد.
ماسک‌هایی که از هیچگونه استانداردی برخوردار نیستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا افکار زیادی را درگیر خود کرده است و این روزها با شیوع  نوع جدید آن به نام ویروس کرونا انگلیسی وحشتی در جان مردم به وجود آمده است.
 
تنها راهکار جلوگیری از این ویروس، عمل به توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا و استفاده از ماسک های استاندارد  در مکان‌های عمومی می‌باشد.
 
در اوایل شیوع ویروس در استان به ندرت دیده می‌شد که شهروندان از ماسک استفاده کنند ولی رفته رفته مردم به این مسئله پی بردند که تنها با استفاده از ماسک می‌توانند محافظ جان خود و عزیزانشان باشند.
 
از طرفی هم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات اجباری شد و به ندرت می‌توان مغازه و یا اداره و شرکتی را یافت که در آن عبارت « لطفا بدون ماسک وارد نشوید » به چشم نخورد. عبارتی که زینت بخش  در و دیوار این مراکز شده اند و شهروندان هم با انواع و اقسام ماسک در مراکز پرتردد و پر تراکم ظاهر و حاضر می‌شوند.
 
به صراحت می‌توان گفت استفاده از هر ماسکی نمی‌تواند جلوی انتقال کرونا را بگیرد. با گذر از گوشه و کنار شهر خواهیم دید که عده از شهروندان استفاده از ماسک را رعایت کرده‌اند ولی متاسفانه ماسک آنها استانداردهای لازم جهت جلوگیری از انتقال ویروس را ندارد.
 
انتظار می‌رود آن دسته از شهروندانی که در مراکز بهداشتی و بیمارستانی فعالیت ندارند از ماسک‌های پزشکی و یا همان سه لایه استفاده کنند تا مانع انتشار ویروس در موقع بازدم به طرف مقابل  شوند.
   
ماسک زدن یک رفتار بهداشتی است که در جلوگیری شیوع و انتقال بیماری از فرد درگیر به فرد سالم موثر است و به عبارتی ماسک زدن یک حالت پیشگیرانه در انتقال بیماری است.
 
 در پی جمله قبلی می‌توان گفت که استفاده از ماسک در هر مکانی نشان دهنده فرهنگ شخص و جامعه می‌باشد و استفاده نکردن از ماسک نه تنها خود شخص بلکه دیگران را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به نظر می‌رسد با توجه به شدت شیوع و جهش‌های مکرر ویروس کرونا با وجود ورود واکسن‌های کرونا به بازار و استفاده از آن، باید شهروندان را همچنان ماسک بر صورت دید و نیاز است در مکان‌های شلوغ از دو ماسک استفاده کنند تا از شر کرونا در امان باشند.

در آخر با توجه به افزایش و تولید ماسک‌های تقلبی و غیراستاندارد در سطح شهری،  نیاز است مردم در خرید ماسک دقت لازم را داشته باشند و از داروخانه‌های مطمئن در سطح شهر آن را تهیه کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید