22:09|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1399 - 11:29
کد خبر: 15851
یادداشت:

برنامه شاد همچنان در کما!

اپلیکیشن شاد با هدف پر کردن جای خالی مدارس در دوران قرنطینه کرونایی از بدو ورودش به منازل دانش آموزان، مشکلات زیادی را با خود به همراه آورد به گونه‌ای که امکان ادامه تحصیل بخش زیادی از دانش آموزان را از بین برد.
برنامه شاد همچنان در کما!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی در زمستان ۹۸ و اوج گیری آن از اسفند همان سال و با توجه به خطرناک بودن بیماری و تعطیل شدن مدارس، کار به آموزش مجازی کشید و دانش آموزان و معلمان در استان نیز از طریق نرم افزارهای موجود مشغول تدریس و آموزش شدند.

این نرم افزار در سال اول طراحی با مشکلاتی مواجه بود و با افزایش ویروس کرونا و ادامه آموزش به صورت مجازی، متاسفانه بعد از گذشت یکسال طراحان شاد همچنان نتوانستند مشکلات این نرم افزار را رفع کنند تا معلمان و دانش آموزان و حتی والدین با کمترین مشکل امر آموزش را انجام دهند.

متاسفانه هنوز این نرم افزار با مشکلاتی از جمله قطع و وصلی، عدم ایجاد تعامل بین معلمان و دانش آموزان و ... مواجه است.

از مشکلات دیگر این نرم افزار این است که حتما بایستی با سیستم اندروید به کلاس‌ها متصل شوند و در غیر این صورت شرکت در کلاس‌های آنلاین برای دانش آموزان غیرممکن است.

با توجه به شرایط اقتصادی که در جامعه حاکم می‌باشد اکثریت خانواده‌ها توان تهیه و خرید تلفن همراه هوشمند را برای فرزندانشان نداشتند و با گذشت یکسال همچنان این مشکل برای والدین وجود دارد و چاره اندیشی نشده است.

به صراحت می‌توان گفت اگر در این برنامه ارتباط تصویری بین معلم و تمام دانش آموزان برقرار شود و این تعامل بیشتر و ملموس‌تر باشد، مطمئنا خیلی بهتر خواهد بود، لذا نیاز است که شاد ارتقاء پیدا کند و با همکاری مسئولین و ارگان های مربوطه مشکلات آن برطرف شود.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، اکثریت والدین می‌گویند تلفن وسیله شخصی است و در آن مطالب مختلفی وجود دارد و نمی‌توانند تلفن خود را در اختیار فرزندشان قرار دهند و از سوی دیگر خرید تلفن همراه جدید هم هزینه بالایی دارد. برخی خانواده‌هایی هم که تلفن همراه دارند نیز با مشکلات فنی در این سیستم مواجه بودند.

مدتی پیش زمزمه بازگشایی مدارس به گوش میرسید که متاسفانه با اوج‌گیری دوباره ویروس منحوس کرونا و شیوع کرونا انگلیسی، بازگشایی مدارس به نظر غیرممکن می‌رسد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان و نهادهای مربوطه برای حل این مسئله چاره ای بیاندیشند و برنامه‌هایی در جهت شرکت تمامی دانش آموزان استان اتخاذ کنند تا حق دانش آموزی که توان خرید گوشی هوشمند را ندارد ضایع نشود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید