00:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 12:01
کد خبر: 15838
یادداشت:

ضرورت ساماندهی مرکز تعویض پلاک ارومیه در ایام کرونا

مراکز تعویض پلاک در کشور یکی از شلوغ ترین مکان هایی است که خطر ابتلا و شیوع بیماری کرونا بین شهروندان بیشتر به چشم می‌آید و در این میان شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این امر صدای مردم را درآورده است.
ضرورت ساماندهی مرکز تعویض پلاک ارومیه در ایام کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، صف های تعویض پلاک علاوه بر معطلی مراجعه کنندگان، باعث شکل گیری تجمعات و شلوغی بیش از از حد در این اماکن شده است که با شروع اپیدمی بیماری کرونا طرح های مختلفی از قبیل کاهش روزهای خدمات رسانی و رعایت پروتکل های بهداشتی و غیره در این مراکز انجام شد، اما نتوانست به کاهش ازدحام کمک کند.

راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی راه حل بسیار مناسبی برای ساماندهی و نظم بخشیدن به مراکز تعویض پلاک است که علاوه بر تسهیل امور و صرفه جویی در وقت شهروندان، از آنها در برابر خطرات ویروس کرونا محافظت می کندکه متاسفانه این سیستم در ارومیه به درستی عمل نمی کند و باعث سردرگمی شهروندان شده است.

ازدحام در این مرکز که در هفته‌های اخیر شدت یافته است می تواند زمینه سرایت کرونا و ابتلای افراد به این بیماری نفس گیر را افزایش دهد.

آنچه ضروری است،  اینکه وقتی پروسه تعویض پلاک که سال‌ها به عنوان یک چالش جدی مطرح بود، حال با اینترنتی شدن آن باید به صورت کامل  این مشکلات برطرف شود نه اینکه صف ها ی این مرکز طولانی تر از گذشته شود و در این ایام کرونا با جان مردم بازی شود.

تمام شهروندانی که خودرو شخصی دارند حتما یکبار مسیرشان به مراکز تعویض پلاک افتاده است؛  اما امان از این روزهای کرونایی که برای یک تعویض‌پلاک باید ساعت‌ها یا حتی روزها در صف‌های طولانی منتظر ماند.

انتظار می رود که مسئولین مربوطه با ساماندهی و رفع اشکالات سیستم الکترونیکی مربوطه، زمینه نام نویسی به تعداد مشخص روزانه برای افرادی که به دنبال تعویض پلاک خودروی خود هستند ایجاد شود تا ارباب رجوع برای یک تعویض پلاک ناچار نشود در این روزهای کرونایی، ساعات متمادی در صف انتظار قرار گیرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سلامت مولادوست
1399/12/05 - 00:36

اصلا این کارشون که نوبت دهی از اینترنت کارها را هزار برابر سخت کرده مسولان رسیدگی کامل نمیکنن