16:59|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 11:20
کد خبر: 15837
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خبرداد:

95 درصد از طرح‌های اشتغال در آذربایجان‌غربی فعال هستند

در حال حاضر 95 درصد از طرح‌های اشتغال آذربایجان‌غربی پویا بوده و به صورت مستمر فعالیت تولیدی آنها برپا است.
95 درصد از طرح‌های اشتغال در آذربایجان‌غربی فعال هستند

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در مراسم اختتامیه نخستین رویداد مجازی کارآفرینی (تاک) که با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون 95 درصد از طرح‌های اشتغال آذربایجان‌غربی پویا بوده و به صورت مستمر فعالیت تولیدی آنها برپا است.

وی ادامه داد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی جزو 3 دستگاه برتر در حوزه اشتغال‌زایی استان بوده و به صورت متوسط 30 درصد از اشتغال سالانه استان توسط این نهاد ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مجریان طرح‌های اشتغال در آذربایجان‌غربی در بازپرداخت تسهیلات بانکی خود، جزو خوش حساب‌‌ترین افراد هستند.

وی بیان کرد: ما علاوه بر خانواده های تحت حمایت با کارآفرینان نیز تعامل مستمری داریم و شعار ما این است که تمام فعالیت های امداد باید به نفع محرومان جامعه باشد و این نهاد در ۱۰ ماهه امسال، بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به محرومان و نیازمندان استان کمک بلاعوض کرده است.

همچنین در ادامه این رویداد نادر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: تمام نهاد‌ها در حوزه فناوری نوین و اشتغال‌زایی با بهره‌گیری از این فناوری های نوآورانه باید اهتمام داشته باشند.

وی افزود: مزیت بهره‌گیری از علوم نوین در اشتغال‌زایی ایجاد تولیدات بهتر و ایجاد فضای رقابتی در حوزه اشتغال و در نتیجه رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: تمام ارگان‌های و متولیان اشتغال باید از افراد کاربلد و متخصص در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی  استفاده نمایند.

در ادامه آیین اختتامیه نخستین رویداد مجازی کارآفرینی، علی محمد نیکبخت، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: پارک علم و فناوری همواره در حوزه حمایت از اشتغال‌زایی و کارآفرینی اهتمام داشته و در تلاش است مسیر اشتغال استان را به سمت اشتغال با محوریت کارآفرینی سوق دهد.

وی یادآور شد: رویداد تاک می‌تواند در حوزه توانمندسازی اقشار جامعه مثمر ثمر باشد و زمینه را برای گسترش طرح‌های کارآفرینی فراهم سازد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بی‌تردید این استان با توجه به پتانسیل‌های بی نظیر، می‌تواند پذیرای طرح‌ها متعدد اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه‌های متعدد باشد.

همچنین جعفر پژوهان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: به نخستین رویداد مجازی کارآفرینی (تاک)، 60 طرح و ایده اشتغال ارائه شد که پس از بررسی این طرح‌ها، 6 ایده برتر معرفی شد که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: در تلاش هستیم با اجرای این ایده‌ها، زمینه اشتغال‌زایی را برای مددجویان و نیازمندان استان فراهم کنیم و همچنین زمینه را برای ارز آوری به استان مهیا سازیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید