15:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 12:22
کد خبر: 15830
یادداشت:

ضرورت برخورد با متخلفان سد معبر در ارومیه

مغازه‌داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اختلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند و ضمن ایجاد خطر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورند.
ضرورت برخورد با متخلفان سد معبر در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدت طولانی است که شهروندان ارومیه ای با پدیده سد معبر و آلودگی معابر دست و پنجه نرم می کنند و اگر مسئولان شهری و شهرداری نگاهی اجمالی به پیاده رو های موجود در سطح شهر و حتی خیابان ها داشته باشند متوجه سد معبر های داخل پیاده روها می شوند و این وضعیت با وجود عرض کم بسیاری از پیاده رو ها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

واضح است که استفاده از معابر ، پیاده روها و خیابان ها حقوق عمومی تمامی شهروندان است و در این زمینه شهرداری به همراه چند ارگان دیگر وظیفه جلوگیری از سد معبر را برعهده دارند .

با این حال سد معبر مغازه ای  نیز در معابر اصلی و فرعی از اساسی ترین مشکلاتی است که همواره مورد شکایت شهروندان قرار گرفته است.

در واقع صبح که از خانه بیرون می رویم  به سمت کار , بازار ,تحصیل و ..به هر منظوری در شهر قدم می زنیم به مواردی در سطح شهر برخورد می کنیم که جای تامل دارند می بینیم که یک مغازه دار به اندازه سه متر جلوی مغازه بساط پهن کرده است.

بارها افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و  ایجاد ترافیک در شهر بیشتر می کند.

حال سوال اینجاست، چه باید کرد تا فرهنگ درست استفاده از معابر  را، احترام به قانون و حق شهروندان تلقی کنیم؟

حقیقت این است که شهرداری در زمینه رفع سد معبر توسط مغازه داران ،دست فروشان و همچنین توقف خودرو های فروش میوه و تره بار کوتاهی می کند و در این میان باید ماموران شهرداری، این افراد قانون شکن را ملزم به رعایت قانون وجریمه نقدی نمایند.

در پایان اینکه سد معبر یکی از ناپسندترین تجاوز به حقوق و آزادی مشروع دیگران است و قطعا یک شهر سالم، زیبا و سامان یافته به دست نخواهد آمد جز اینکه همه دست به دست هم داده ودر زیبایی و آبادی شهر خود تلاش نمایند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید