10:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 10:04
کد خبر: 15825
یادداشت:

تلاطم بازار مرغ در ارومیه / سفره های مردم هر روز خالی تر از دیروز

چند وقتی است که بازار ارومیه با گوشت مرغ بیگانه شده و با شروع فعالیت روزانه مغازه‌های فروش مرغ با یخچال های خالی این مغازه ها مواجه می شویم ومتاسفانه همچنان خبری از گوشت مرغ در بازار این شهر نیست.
تلاطم بازار مرغ در ارومیه / سفره های مردم هر روز خالی تر از دیروز


سرویس اقتصادی باریش نیوز،گرانی همدم این روزهای معیشت مردم شده و افزایش فشار اقتصادی به خانوارها دیگر مسئله امروز و دیروز نیست و مدت‌ها است که آنها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند. یک روز گرانی روغن و نان دغدغه تامین را به دل خانوارها می‌اندازد و روز بعد داستان گرانی گوشت مرغ بر سر زبان‌ها می‌افتد و به نظر می‌رسد که این ماجرا همچنان ادامه دارد.

بررسی موضوع کمیاب شدن مرغ در بازار ارومیه باردیگر نشان می دهد همچنان مدیریت بازار به سختی انجام می شود و علت اینکه هر از چندگاهی شاهد ناپدید شدن یک کالا یا محصول در بازار ارومیه هستیم را باید در ضعف مدیریتی جستجو کرد.

در روزهای اخیر نبود مرغ در بازار ارومیه حسابی شهروندان را کلافه کرده ولی به راستی مشکل کمبود این کالا در کجاست؟ نکته جالب موضوع اینجاست که با اینکه در چند روز اخیر مرغ دو بار گران شده ولی بازهم مشکل کمبود حل نشده است. قرار بر این بود مرغ با کیلویی 20 هزار تومان به عرضه فروش برسد هرچند باز هم با توجه به پیام های دریافتی از سوی مخاطبان این پایگاه خبری مرغ کمتر از روزهای قبل به مرغ‌فروشان تحویل داده شده است و متاسفانه کمبود همچنان به قوت خود باقیست.

گرانی اقلام اساسی از یک سو و کمبود این اقلام‌ ازسوی دیگر حسابی شهروندان را کلافه کرده است. حال با این توصیفات باید ببینیم تدبیر مسئولان مربوطه برای تنظیم بازار ارومیه چیست و چه اقداماتی انجام می‌دهند و آیا مشکل کمبود مرغ و در کنار آن روغن در این شهر بلاخره ریشه‌کن خواهد شد؟ به نظر می‌رسد قصه گرانی و کمبودها مهمان ناخوانده این شهر است که قصد سفر هم ندارد.

سوالات بسیار و متعددی پیرامون این مسئله که ارتباط مستقیم با معیشت و نیاز روزانه و اساسی مردم دارد مطرح است اما هیچ مسئولی جواب قانع کننده‌ای ندارد چرا که مدت‌هاست اعتراضات و مشکلات بدون توجه اساسی رها شده‌اند و باید ببینیم این بار تدبیر مسئولان مربوطه چه خواهد بو و بلاخره چه زمانی می خواهند پاسخگوی مشکلات شهروندان باشند؟

از آنجا که  این‌روزها مرغ هم در سایه بی تدبیری مسئولان مربوطه از سر سفره های مردم پریده و همچون معیشت مردم به امان خدا رها شده، از دستگاه‌های نظارتی استان انتظار می‌رود که با مرغداران سودجو، دلالان و واسطه‌گران بازار مرغ برخورد کرده تا بیش از این شاهد آشفتگی در بازار ارومیه نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید