13:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1399 - 11:43
کد خبر: 15816
یادداشت:

کلافگی مردم از نرخ ویزیت سلیقه‌ای در مطب‌ها

تعرفه‌ها در برخی مطب‌ها رعایت نمی شود و گاها شاهد هستیم پولی بیشتر از نرخ مصوب از بیماران اخذ می‌شود که نیازمند رسیدگی مسئولان نظارتی در این زمینه می‌باشد.
کلافگی مردم از نرخ ویزیت سلیقه‌ای در مطب‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رفت و آمد به مطب پزشکان در نقاط مختلف شهر ارومیه، متوجه این واقعیت می‌شویم که تعرفه‌های مصوب بالا و پایین می‌شود. بطوریکه نرخ ویزیت یک پزشک متخصص در نقطه‌ای از شهر، با همان پزشک متخصص در گوشه‌ای دیگر از شهر، متفاوت است و نرخ دریافتی در بالا شهر نسبت به مناطق پایین و متوسط کاملا متفاوت می‌باشد.

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و بیداد گرانی در شهر در وهله اول بایستی شرایط اقتصادی مردم را در تعیین تعرفه‌ها در نظر گرفته شود.

متاسفانه در مقابل اخذ ویزیت‌های هنگفت و سلیقه‌ای، بسیاری از بیماران و همراهان آنها در هنگام مراجعه به مطب‌ها علاوه بر مشکلات بیماری با کاستی‌های متعدد، خدمات ضعیف، کم توجهی به خواسته‌های بیمار، شلوغی و بی نظمی مواجه‌اند که این شلوغی در ایام کرونا می‌تواند خطر آفرین باشد.

در برخی از مطب‌ها می‌گویند نوبتی که برای ویزیت به شما اعلام شده تقریبی است و مدت نیم ساعته برای انتظار اعلام می‌کنند که در اکثر موارد زمان نیم ساعته تبدیل به ساعت‌ها انتظار می‌شود که در پایان هم معلوم نیست که آیا این انتظار فایده‌ای هم داشته یا نه.

تصور کنید برای ویزیت شدن در مطب برخی از پزشکان ممکن است فرد بیمار یک روز خود را برای ویزیت چند دقیقه‌ای صرف کند و این فاجعه‌ای در ایام کرونا بشمار می‌رود.

یکی دیگر از مشکلات مراجعان به مراکز درمانی به ویژه مطب ها، نداشتن کارتخوان در بسیاری از آنهاست و از مردم مطالبه پول نقد دارند که در مواردی در دسترس نبودن و محدودیت سقف برداشت از عابر بانک و ممکن نبودن مراجعه به بانک مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

دلیل اصلی نداشتن کارتخوان فرار از مالیات می‌باشد که به ضرر صاحبان مطب‌ها می‌باشد ولی این عمل آنها باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود لذا پول نقد انواع میکروب و ویروس را در خود دارد و دست به دست می‌شود تا به مقصد نهایی خود برسد و در این مسیر می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد.

در آخر باید گفت نیاز مبرم شهروندان ارومیه‌ای رسیدگی مسئولان نظارتی به ویزیت‌های دریافتی از سوی پزشکان و در نظر گرفتن معیشت مردم در این وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه می‌باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید