18:49|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1399 - 12:13
کد خبر: 15811
یادداشت:

ماسک‌های رها شده در معابر عاملی برای انتقال کرونا

استفاده از ماسک در روزهای شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و رهاسازی آن پس از مصرف موجب به خطر انداختن سلامت شهروندان، محیط زیست و آبگرفتگی معابر می‌شود که لازم است نسبت به این موضوع فرهنگ‌سازی انجام گیرد.
ماسک‌های رها شده در معابر عاملی برای انتقال کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در روزهایی که ویروس کرونا در تمام نقاط آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده، میزان استفاده از ماسک‌های یکبار مصرف بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیز افزایش یافته است.

ماسک‌های بهداشتی یکبار مصرف در روزهای کرونایی پس از هر بار مصرف آلوده به ویروس و دیگر عوامل بیماری‌زا است و به عنوان یک زباله عفونی تلقی شده و باعث انتقال آلودگی می‌شود.

برخی از شهروندان با کم‌توجهی و یا بی‌توجهی به این مسائل ماسک و دستکش‌های استفاده شده خود را در کوچه و خیابان انداخته و این آلودگی را به دیگر افراد جامعه منتقل می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا اهمیت جمع‌آوری زباله‌های شهری به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی مردم بیشتر شده و زباله‌هایی مانند ماسک و دستکش در صورتی که به شیوه صحیح جمع‌آوری نشود سلامتی شهروندان و رفتگرهای شهری را به مخاطره می‌اندازد.

این موضوع علاوه بر به خطر انداختن سلامتی انسان‌ها از طرفی هم باعث آلودگی‌های محیط زیستی و آلودگی‌های بصری نیز می‌شود.

برای جلوگیری از این مسئله مهم نیاز است در سطح شهری نحوه استفاده و دفع ماسک به طور دقیق و اصولی بین شهروندان فرهنگ سازی شود تا از ورود به پیک چهارم کرونا جلوگیری شود.

 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید