11:32|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1399 - 13:01
کد خبر: 15804
یادداشت:

مکالمات خطرآفرین؛ مهم ترین عامل انسانی در تصادفات

استفاده بی رویه از تلفن همراه و عوارض آن اشكال گوناگونی به خود گرفته است. یكی از موارد خطرآفرین استفاده نامناسب از این وسیله ارتباطی صحبت با آن یا مرور شبكه های اجتماعی و ارسال پیام حین رانندگی است.
مکالمات خطرآفرین؛ مهم ترین عامل انسانی در تصادفات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، استفاده از تلفن همراه هماهنگی برنامه‌های روزمره را بسیار آسان کرده است اما با وجود استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یک معضل بزرگ ایجاد کرده و آن کاهش توجه راننده و افزایش تعداد تصادفات است که با کشته و مجروح شدن انسان‌های زیادی در تصادفات هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل می‌کند.

متاسفانه برخي از رانندگان خطرات استفاده از گوشي در حين رانندگي را جدي نگرفته و به دليل مكالمه و يا ارسال و خواندن پيامك، نه فقط جان خود و سرنشينان بلكه جان ديگران را نيز با خطر جدي مواجه مي كنند.

به عقیده كارشناسان صحبت كردن با تلفن همراه هنگام رانندگی سرعت عكس العمل رانندگان را كاهش داده و به دلیل بی توجهی راننده به جلو، خطر بروز تصادفات را چند برابر افزایش می دهد.
این امر در حالی است که راهنمايي و رانندگي خطرات عديده استفاده از گوشي همراه حين رانندگي را به دفعات بسيار گوشزد كرده است. 

 بر اساس آمارهای موجود، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید است، گاهی عدم تمرکز راننده به علت به صدا در آمدن زنگ تلفن همراه موجب انحراف خودرو و وقوع تصادفات، سوانح یا واژگونی می‌شود.

اصلاح رفتار رانندگان در مواردی مانند استفاده از گوشی تلفن همراه در حین رانندگی نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات و كاهش شمار قربانیان این حوادث دارد.

اخیرا مشاهده شده این عمل از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای نیز شیوع پیدا كرده است لذا باید با آموزش های لازم و فرهنگ سازی در خصوص خطرات استفاده از این وسیله و همچنین تدابیر سختگیرانه تر توسط دستگاه‌های متولی، جلوی این فعالیت خطرساز را گرفت.چرا که باید همیشه این موضوع را در نظر داشته باشیم كه گاهی اولین اشتباه در رانندگی آخرین اشتباه می باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید