08:42|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1399 - 09:49
کد خبر: 15800
قابل توجه مسئولان ورزشی استان؛

ضرورت حمایت مالی از قهرمانان ورزشی آذربایجان غربی

با توجه به اینکه تعداد نخبگان ورزشی در تمام رشته‌های ورزشی در ‌استان آذربایجان غربی زیاد است ‌از ادوار گذشته تاکنون به نخبگان ورزشی استان توجهی نشده است.
ضرورت حمایت مالی از قهرمانان ورزشی آذربایجان غربی

سرویس ورزشی باریش نیوز، متأسفانه ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، با مشکل اعتبار مواجه بوده و بودجه حوزه جوانان نیز آنچنان که نیاز است در اختیار آنها قرار داده نمی‌شود.

در این استان نخبگان و قهرمانان زیادی در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی وجود دارد اما متأسفانه به دلیل نبود امکانات و نبود درآمد وضعیت معیشتی آنها با مشکل مواجه شده و ورزشکاران از تامین هزینه‌های جزیی برنمی‌آیند و حتی هزینه ورودی شرکت در مسابقات را ندارند.

اغلب ورزشکاران آذربایجان غربی هنگامی که عازم مسابقات می‌شوند متاسفانه  نه تنها مجبور هستند از جیب خود هزینه اعزام را بپردازند، حتی غذای کافی و مناسب به آنها داده نمی‌شود و در این میان  نبود اسپانسر نیز از دیگر مشکلات ورزش این استان می باشد.

 ورزشکاران و قهرمانان این استان با توجه به علاقه‌ای که نسبت به ورزش دارند از جان خود مایه می‌گذارند تا بتوانند در عرصه جهانی پرچم کشور را به اهتزاز در بیاورند، اما متاسفانه در این میان به دلیل نبودحمایت مالی، اشتغال و ... جهت رسیدن به اهداف خود دچار یاس و سرخوردگی می شوند.

با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه ورزشکاران و قهرمانان استان نداشتن شغل و منبع درآمد است، فلذا لازم و ضروری است که اداره کل ورزش و جوانان استان با فراهم کردن زمینه اشتغال برای قهرمانان ورزشی ، در جهت حمایت از قهرمانان ورزش استان گام بردارد؛ چرا که اگر قهرمانان منبع درآمدی داشته باشند از نظر فکری و روحی از آمادگی بیشتری برخوردار خواهند بود و بدون هیچ دغدغه ای و بهتر از همیشه می توانند در عرصه های ملی و بین المللی بدرخشند.

در این میان آنچه از سخنان ورزشکاران، مربیان و داوران مطرح استان می‌توان استنباط کرد، کمبود امکانات ورزشی برای برخی از رشته های ورزشی اعم از سالن‌، تجهیزات و امکانات ورزشی و نبود اسپانسر برای تیم‌ها و بازیکنان استان است که شاید سطح ورزش استان را پایین آورده باشد.

البته توجه به رده‌های پایه و دانش‌آموزی در مدارس و کشف استعداد‌های ورزشی نیز به گفته این افراد خود در پیشرفت ورزش استان می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

حال آنچه اهمیت دارد توجه مسوولین ورزشی استان به امر جذب اسپانسر برای ورزشکاران استان است تا شاید روزی ورزش استان هم بتواند به غیر از والیبال در دیگر رشته های ورزشی نیز در لیگ‌های برتر کشور سهمی داشته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا صبوری
1399/11/29 - 09:48

دقیقا همایت کنن عالی میشه چون قهرمانان زیادی در استان عزیزمون وجود داره خیلی ممنون از پی گیریتون