19:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1399 - 12:58
کد خبر: 15798

انفجار مین در سردشت حادثه آفرید

بخشدار مرکزی سردشت گفت: یک قبضه مین به‌جا مانده از جنگ تحمیلی در بین روستاهای «گرویس» و « اسلام آباد »از توابع بخش مرکزی این شهرستان منفجر شد.
انفجار مین در سردشت حادثه آفرید

یوسفی،  بخشدار بخش مرکزی سردشت گفت: انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در یکی از روستاهای سردشت،  منجر به تلف شدن یک راس گاو  شد.

یوسفی افزود : این انفجار بین روستاهای اسلام آباد و گرویس سردشت اتفاق افتاد و این حادثه ۲۵ میلیون تومان خسارت برجای گذاشته است.

وی اضافه کرد: از تمامی اهالی و ساکنان روستای «گرویس» ‌خواسته شده است که از هر گونه تردد و چرای دام‌ها در مناطق آلوده به مین خودداری کنند.

بخشدار مرکزی سردشت افزود: حوادث ناشی از انفجار مین تاکنون در روستاهای «گرویس»، «اسلام‌آباد» و «سنجوه» به وقوع پیوسته و خوشبختانه تلفات جانی نداشته و تعدادی از دام‌ها تلف شده‌اند.

با وجود پاک‌سازی این بخش از شهرستان در سال‌های گذشته، شواهد نشان می‌دهد که هنوز مین‌هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه به‌جا مانده است که نیاز به بررسی و مین‌زدایی مجدد دارد.

با وجود مین روبی مناطق آلوده به مین، گاهی مین های جامانده از جنگ و  جابجاشده  براثر رانش و بارندگی در اطراف روستاهای مرزی موجب حادثه می شوند.

براساس آمار غیررسمی وسعت مناطق‌آلوده به مین در سردشت حدود هزار و ۹۳۵ هکتار است؛ شهرستان ۱۲۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید