18:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1399 - 09:16
کد خبر: 15792
یادداشت:

لوازم خانگی در تونل گرانی/کابوس خرید جهیزیه برای تازه عروس‌ها

اوضاع بازار کالاهای صنعتی از جمله لوازم خانگی خوب نیست و عدم نظارت‌ بر آن عاملی شده تا مصرف‌کنندگان، سرگردان از خرید، در پی دلایل افزایش قیمت‌ها باشند.
لوازم خانگی در تونل گرانی/کابوس خرید جهیزیه برای تازه عروس‌ها

سرویس اقتصادی باریش نیوز،  بالا رفتن قیمت ارز بار دیگر آشفتگی قیمت‌ها را در آذربایجان‌غربی دو چندان کرد، علاوه بر افزایش چند برابری قیمت کالاهای خارجی، این بار کالاهای داخلی هم افزایش قیمت عجیبی را تجربه کردند.

در بازار لوازم خانگی داخلی، آن دسته از قطعاتی که در داخل تولید می شوند به طور متوسط  افزایش چندین درصدی قیمت را تجربه کردند و قیمت قطعات خارجی بسته به شرایط شیوع کرونا و ارز افزایش یافته است.

این یک واقعیت است که مردم نگران وضعیت اقتصادی خود هستند و همواره از جدیدترین اخبار مربوط به بازار اطلاع دارند و به‌دنبال خبری خوب می‌گردند تا کمی از نگرانی‌شان بکاهد.

وقتی وضعیت این روزهای بازار را میبینیم متوجه کاهش خرید مردم می‌شویم و این برای مشتری عذاب آور است که وقتی می‌خواهد جهیزیه‌ای را تهیه کند به حداقل هم راضی شود اما باز هم قیمت‌ها به قدری بالا است که توان خرید را به کلی از برخی مردم سلب می‌کند.

با توجه به این شرایط به صراحت می‌توان گفت زمانی که عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشند طبعاً افزایش قیمت، رخ داده و این امر در خصوص بسیاری از کالاها همچون یخچال که از الزامات زندگی امروزی محسوب می‌شود، بیشتر خود را نشان خواهد داد.

از طرفی هم مبلغی که زوجین به عنوان وام  و تحت شرایط سختی که می‌توان گفت هفت خوان رستم را باید بگذرانند، دریافت می‌کنند، بسیار کمتر از آن است که بتوانند با آن کالاهای اساسی آغاز زندگی مشترکشان را تهیه کنند و تنها محدود به خرید یک یا دو قلم کالا شده، آن هم در حالی که قیمت اجناس نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

زمانی که کالا به صورت قسطی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت بسیاری از آنان اقساط خود را به وسیله کارت یارانه پرداخت می‌کردند و این کار سبب می‌شد که بار اضافی به سرپرست خانواده تحمیل نشود این در حالی است که خرید نقدی نیازمند پول است که این امکان دیگر برای بسیاری از مردم فراهم نیست و بیشتر فروشنده‌ها به علت تعطیلی که در ایام کرونا وجود داشته و نیاز مالی که دارند ترجیح می‌دهند کالاهای خود را به صورت نقدی به فروش رسانند.

متاسفانه از طرفی هم واسطه‌ها در این بازار فراوان بوده و این باعث شده قیمت نهایی بسیار گران تمام شود.

در پایان انتظار می‌روند مسئولین نظارتی دقیقی بر این امر داشته باشند و در وهله اول معیشت مردم را در پی این گرانی‌ها قرار دهند تا در آخر والدین برای خرید جهیزیه شرمنده فرزندان خود نباشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید