21:49|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1399 - 13:18
کد خبر: 15791
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خبر داد:

حمایت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی از تغییر كاربری و مرمت ساختمان قدیمی صدا و سیما ارومیه

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی برای حفاظت و مرمت ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه از تغییر کاربری آن به یک مکان فرهنگی یا موزه حمایت می‌کند.
حمایت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی از تغییر كاربری و مرمت ساختمان قدیمی صدا و سیما ارومیه

جلیل جباری در گفتگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در پی انتشار تصاویری از ساختمان قدیمی صدا و سیما ارومیه در رسانه‌ها با عنوان مخروبه و رها شدن این اثر تاریخی اظهار کرد: از آنجایی که مالکیت این ساختمان با شهرداری ارومیه بوده طبق ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه وظیفه هرگونه نگهداری و مرمت از این بنای تاریخی با شهرداری است.

وی افزود: تاکنون طی مکاتبات انجام شده و برگزاری جلسات با شهرداری ارومیه، برای تعیین و تکلیف این ساختمان و ضرورت مرمت آن هشدارهای لازم به این مجموعه داده شده که متاسفانه تاکنون اقدام عملی در این راستا انجام نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: «از آنجایی که در روزهای اخیر سازمان مدریت و برنامه‌ریزی استان اعلام آمادگی کرده که حاضر است تا برای مرمت این بنای تاریخی و تغییر کاربری آن به موزه و مکان هنری هزینه‌های لازم را پرداخت کند، این اداره‌کل نیز از همه این پیشنهادات استقبال کرده و آماده همکاری با این سازمان است.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر مرمت و حفاظت از ساختمان قدیمی صدا و سیما ارومیه در اولویت بوده و هر اقدامی که موجبات این امر را فراهم کند با حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همراه خواهد بود.

بنای تاریخی و فرهنگی ساختمان تلویزیون ملی یا همان صدا و سیمای ارومیه به شماره ۳۱۴۱۷ در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۹۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و مشمول مقررات قانون حفظ آثار ملی و نظام‌نامه اجرایی آن و همچنین مقررات ماده ۳ قانون اساس‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور می‌شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید