05:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1399 - 10:51
کد خبر: 15788
معادله ای بی جواب از سوی مسئولان آذربایجان غربی؛

کمبود تولید نداریم؛ اما در بازار هم مرغ نیست!

چند هفته بیشتر از ثبات قیمت بازار مرغ در استان آذربایجان غربی نگذشته بود که دوباره در روزهای گذشته شاهد افزایش خزنده قیمت مرغ و همچنین کمبود در سطح استان هستیم.
کمبود تولید نداریم؛ اما در بازار هم مرغ نیست!


سرویس اقتصادی باریش نیوز، یوسفی معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان شب گذشته در گفتگو با خبرگزاری  صدا و سیما اعلام کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و با توجه تامین صد درصدی نهاده ها برای مرغداران و جوجه ریزی هایی که در دی ماه و بهمن ماه اتفاق افتاده هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد حتی مازاد بر مصرف  نیز تولید شده است! حال سوالی که در این میان ذهن هر مخاطب را به خود مشغول می کند این است که با توجه به گفته این مقام مسئول، مرغ های تولید شده در این استان کجا می روند؟ چرا استانی که یکی از قطب های تولید مرغ در کشور است باید با کمبود مرغ در بازار و صف های طولانی برای خرید این محصول مواجه باشد؟ آیا مرغ های این استان یک شبه پرواز کرده اند وغیب شده اند؟!

طی چند ماه اخیر  مرغ در سفره مردم آذربایجان غربی پر کشیده‌ است‌ و نبود آن همراه عدم ثبات قیمت این محصول در کنار عدم نظارت‌ها، مشکلاتی را برای مردم استان به‌وجود آورده است.

با این حال مدیران و مسئولان مربوطه هنوز نمی خواهند این حقیقت را قبول کنند که بازار مرغ ملتهب می باشد و متاسفانه با ارائه آمارهای نخ نما اوضاع را بدتر از آنچه که تصور می کنند، تبدیل کرده اند.

البته این بار بازار مرغ یک ویژگی دیگر را نیز با خود داشت و آن کم شدن مرغ در سطح بازار بود، بدین معنا که هم قیمت ها گران شده بود و هم اینکه مرغ کمیاب و باید گفت که مرغ برای مردم آذربایجان غربی عملا پر درآورده است.

خانواده های طبقه متوسط و پایین از گوشت مرغ به عنوان تنها گوشت سبد خانوار بهره می بردند تا اینکه از چند ماه گذشته افزایش قیمت نهاده یکباره مرغ ها را از سفره آنها پرواز داد.

 متاسفانه در بازار ارومیه چیزی به نام نظارت وجود ندارد و هر فروشنده به دلخواه خود تعیین قیمت می‌کند و گوشش به نظارت و کنترل نیست چون می‌داند اقدام بازرسان و ادرات صوری و 24 ساعت اعتبار دارد و سپس فراموشی مجدد را در پی دارد.

از آنجا که  این‌روزها مرغ هم در سایه بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسئولان از سر سُفره های مردم پریده و همچون معیشت مردم به امان خدا رها شده، حداقل از دستگاه‌های نظارتی استان انتظار می‌رود که با مرغداران سودجو، دلالان و واسطه‌گران بازار مرغ برخورد کرده تا بیش از این شاهد آشفتگی در بازار استان نباشیم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

قربانعلی محمدی
1399/11/26 - 23:53

با سلام اقا در استان مااداره ای بنام بازرسی ونظارت وجود نداردچراقطعه قطعه وجود داردمرغ وجود نداردخواهش میکنیم اگرنمی توانید کاررابدهیدبه بسیج مردومی متشکرم