00:32|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1399 - 11:03
کد خبر: 15774
یادداشت:

جولان کرونا در تالارهای عروسی و دورهمی‌ها

نیاز مبرم جامعه پس از بازگشایی تالارها جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در عروسی‌ها و دورهمی‌ها برای جلوگیری از آغاز موج چهارم می‌باشد.
جولان کرونا در تالارهای عروسی و دورهمی‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از اواخر سال گذشته آذربایجان‌غربی میزبان مهمانی ناخوانده است که زندگی اجتماعی مردم استان را متحول کرد و تمامی حوزه‌ها از جمله بخش اقتصادی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد.

از آنجا که ویروس کشنده کرونا از راه تنفس و تجمع قابلیت انتقال دارد، تقریبا هرگونه تجمعی و دورهمی را خطرناک کرد و در این میان برگزاری مراسم شادی، عزا و همچنین دورهمی‌های خانوادگی ممنوع شد.

ستاد استانی‌مقابله با ویروس کرونا در نخستین اقدام برگزاری هرگونه تجمع صنفی را ممنوع کرد و سپس فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل شد. علاوه بر این در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی ، عقد و همچنین عزاداری لغو شد تا شاهد خانه نشینی عمومی مردم باشیم.

 سرانجام پس از حدود یک سال مجوز بازگشایی تالارهای عروسی با شرایط خاص و محدودیت‌هایی ویژه در آذربایجان‌غربی صادر شد.

در طول مدت یکساله شیوع کرونا تنها صنفی که بیشترین ضرر را متحمل شد تالارهای پذیرایی بوده‌اند که بطور کامل در طول یک سال تعطیل بوده‌اند و اکنون فعالیت خود را طبق دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا از سر گرفته‌اند.

با آغاز فعالیت تالارها شاهد برگزاری مراسمات عروسی در سطح استان هستیم که برگزاری این جشن‌های عروسی می‌تواند در بازسازی امید در دل‌های مردم بسیار موثر باشد ولی از طرفی هم نگرانی‌هایی از این بابت گریبان گیر ذهن‌های شهروندان ومسئولین می‌باشد.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مردم متاسفانه عده‌ای بازگشایی تالارها را به منزله نابودی کرونا و حاکمیت وضعیت سفید در استان می‌دانند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات سستی می‌کنند و این مسئله می‌تواند زمینه ساز موجی عظیم از کرونا باشد که کنترل آن مشکل می‌باشد.

از طرفی هم با اعلام وضعیت زرد در اکثریت شهرهای استان عده از خانواده‌ها با خیالی آسوده مشغول برگزاری دورهمی‌ها هستند که این خود عاملی اساسی برای تشدید انتقال ویروس می‌باشد.

در پایان با توجه به شرایط مذکور نیاز است مردم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار داده و در حد امکان فاصله اجتماعی را در حضور در دورهمی‌ها و عروسی‌ها رعایت کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید