04:28|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1399 - 12:33
کد خبر: 15768
یادداشت:

رد پای بی فرهنگی بر روی دیوارهای ارومیه

دیوارنویسی از گذشته‌های دور یکی از شیوه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شده ولی امروزه شاهد دیوار نویسی‌هایی به خط بد و رنگ‌هایی بد هستیم که تأثیر بدی بر زیبایی شهرها دارد .
رد پای بی فرهنگی بر روی دیوارهای ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه در شهرها، دیوارنویسی از سوی افراد و شرکت‌های کوچک و بزرگ با اهداف تبلیغاتی انجام می‌شود که در بسیاری از موارد نارضایتی شهروندان را نیز در پی داشته است. دیوار منازل شخصی و مکان‌های عمومی  به محلی برای بروز انواع تبلیغات، شعارنویسی و ... شده و به نظر می‌رسد این مشکل بیشتر از آنکه ابعاد اقتصادی داشته باشد، مشکلی فرهنگی است.

پدیده دیوار نویسی به عنوان چالشی که سالهاست فضای کلانشهر ارومیه را درگیر کرده و به نوعی خود را در میان عناصر تبلیغات شهری قرار داده است ، نیازمند چاره اندیشی در ابعاد مختلف می‌باشد.

برخی ها که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان و کم هزینه هستند دست به تبلیغ‌های دیوار نویسی می زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می‌افتند .

تاکسی تلفنی‌ها  ، جوشکاری‌های سیار ، جرثقیل، قالی شویی ، گچ کاری ساختمان، کلاس‌های زبان ، بیل مکانیکی، تخلیه چاه، نجاری و لوله بازکنی و دکوراسیون و تزیینات داخل منزل و... از جمله موارد تبلیغات تجاری هستند که این روزها می‌تواند بر روی دیوارهای ارومیه مخصوصا در محله‌های پایین شهری  به راحتی مشاهده کرد.

اهمیت دادن به زیباسازی شهر علاوه بر ایجاد روحیه شاد در بین شهروندان ارومیه‌ای موجب رضایتمندی و جذب گردشگر بیشتر در این شهر خواهد شد؛ پس لازم است، مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط تعامل و همکاری لازم جهت برخورد با پدیده دیوار نویسی غیرقانونی را داشته باشند تا با حذف این ناهنجاری‌ها، چهره این شهر، زیباتر از قبل گردد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید