06:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1399 - 11:23
کد خبر: 15759
یادداشت:

عادی انگاری، زنگ خطری برای افزایش کرونا در آذربایجان غربی

افزایش مبتلایان و قربانیان، در شرایطی که به طور رسمی خبر از ورود کرونای جهش یافته به کشور داده می‌شود، نگرانی‌ها را از شروع موج چهارم کرونا و اوج گرفتن دوباره مبتلایان و قربانیان بیشتر کرده است.
عادی انگاری، زنگ خطری برای افزایش کرونا در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آمار مربوط به همه‌گیری بیماری کرونا در بیشتر نقاط کشور روند کاهشی دارد، اما متاسفانه عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی این روزها باعث شده این روند در برخی از شهرهای آذربایجان غربی  روند رو به افزایشی به خود بگیرد.

امروز ویروس  کرونا به جنگ با نسل ما  آمده و به جای این که  نیم نگاهی به وضعیت روحی، جسمی و توان کادر درمانی کشورمان داشته باشیم با بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی در حقیقت  سراغ ضربه زدن به خودمان رفته‌ایم.

 در این میان شماری زیادی از شهروندان بر این باورند که رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به وضعیت خوب کرونایی تا کنترل آن امری مهم و ضروری است، اما از طرفی انتشار همین خبرهای خوب بیماری نیز موجب شده تعدادی از خانواده ها با عادی انگاری وضعیت بیماری، دورهمی های خانوادگی را برگزار می کنند، غافل از اینکه  ویروس کرونا هزار چهره بوده و می تواند در آن واحد شمار زیادی را از افراد را گرفتار نمایند.

فراموش نکنیم کم‌ مانده بود بسیاری از شهرهای استان به وضعیت سفید برسند، رفت و آمدها را به حداقل رسانده بودیم، مراسمی برگزار نمی‌شد، محدودیت‌های اجتماعی به خوبی رعایت می‌شد؛ اما متاسفانه با عادی انگاری ها کم کم در حال افزایش آمار مبتلایان هستیم.

احتمال می‌رود با ادامه این روند به‌زودی وضعیت قرمز شویم که به همین منظور اعمال محدودیت‌های سخت باید برای کنترل وضعیت موجود در سطح استان اعمال ‌شود و انتظار از مردم توجه به هشدارهای داده شده است.

با وجود تلاش ها در کنترل و کاهش ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی و بهبود اوضاع در چند هفته گذشته، برخی ها باز بی خیال رعایت دستور العمل های بهداشتی شدند و نمودارها حاکی از احتمال افزایش بیشتر افراد به کرونا در این استان  است.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1399/11/20 - 14:28

ادمین عزیز وسر دبیر محترم درود قابل دکر است که الان دور همی خانوادگی غریب یکساله فراموش شده ولی دورهمی شبانه در تفرجگاههای شهر در حد انفجار .چرا هیشه دور همی خانوادگی رو میگید واز مابقی غافلید.حواستون به خیابونا وتفرجگاهها در روز وبخصوص شبها هست؟