01:58|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 13:02
کد خبر: 15758
یادداشت:

مشکل بی پایان کمبود روغن در ارومیه / چه کسی پاسخگو است؟

با گذشت نزدیک به دو ماه، در ارومیه همچنان کمبود روغن احساس می‌شود و شهروندان ارومیه ای این روزها در زمینه تأمین روغن خوراکی مورد نیاز متاسفانه همچنان با مشکلاتی روبرو هستند.
مشکل بی پایان کمبود روغن در ارومیه / چه کسی پاسخگو است؟


سرویس اقتصادی باریش نیوز، در بیشتر مغازه‌ها روغن وجود ندارد و در برخی دیگر از فروشگاه‌ها روغن وجود دارد اما باید در کنار روغن، محصولاتی دیگری مانند تن ماهی و رب گوجه، کیک و... هم خریداری کرد. در واقع در ازای خرید روغن در مشتریان را وادار به خرید محصولات دیگر می کنند.

این مشکلات در حالی است که بسیاری از مسئولان ادعا دارند که کمبود روغن خوراکی مختص ارومیه نیست و در کل استان و حتی کشور این کمبود وجود دارد.

تهیه انواع روغن های خوراکی برای مصرف کننده به یک چالش تبدیل شده چرا که بسیاری از فروشگاه ها روغنی برای عرضه نداشته و اگر در جایی هم روغن برای مصرف کننده در دسترس قرار بگیرد باید دو یا سه برابر قیمت آن را پرداخت کرد؛ در حالی که انتظار می رفت این مشکل خیلی زود با راهکارهای مسئولان مرتفع شود اما همچنان بعد از گذشت نزدیک به دو ماه  همچنان ادامه دارد.

 نظر می رسد مسئولان باید با پیگیری ها و اقدامات خود عرضه این محصول را بیشتر از پیش کنند وو همچنین خرید روغن در ازای خرید محصولات دیگر نیز اصلاً با حقوق مصرف کننده همخوانی ندارد که هر چه زودتر باید این موضوع نیز مورد توجه قرار داده شود.

متاسفانه مسئولان مربوطه همچنان صف‌های بلندی را که اخیرا برای تامین روغن جامد بسته می‌شوند را نادیده می‌گیرند، در این شرایط کرونایی تنها چند فروشگاه آن هم در تعداد محدود روغن جامد عرضه می‌کنند که همین موضوع موجب تجمع مردم و ایجاد شرایطی برای شیوع کرونا است. علاوه بر این صف‌های طولانی گویای نیاز مردم می باشد.
 
در پایان سئوالی که در اذهان بسیاری از شهروندان مطرح می‌شود این است که مشکلات کمبود روغن در بازار تا کی ادامه‌دار خواهند بود؟ آیا مسئولان برنامه‌ای برای بهبود اوضاع بازار در روزهای آینده دارند؟ و تا چه زمانی مردم باید نگران تامین کوچکترین نیازهای زندگی خود باشند؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید