13:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 12:23
کد خبر: 15756
وزیر بهداشت خبر داد:

آغاز واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن در کشور

سعید نمکی از تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه از روز سه‌شنبه (۲۱ بهمن) خبر داد.
آغاز واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن در کشور

  "سعید نمکی" در مراسم رونمایی از واکسن رازی کوو پارس با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا از روز سه‌شنبه (۲۱ بهمن) در کشور آغاز می‌شود، گفت: ابتدا نیرو‌های بخش آی‌سی‌یو واکسن را دریافت می‌کنند و بعد سراغ دیگر گروه‌های هدف می‌رویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع کووید ۱۹ باعث شد تا نهضت واکسن‌سازی راه بیافتد، افزود: ایران در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از قطب‌های تولید واکسن در جهان تبدیل خواهد شد. ما برای تولید واکسن‌های نوپدید آماده هستیم.

وی گفت: برای تأمین واکسن کرونا نخست بر توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تکیه کردیم.

نمکی با اشاره به اختصاص سهم ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن از خارج از کشور گفت: این تعداد واکسن برای ۸ میلیون نفر کفایت می‌کند، چون باید هر نفر دو دوز تزریق شود؛ در نتیجه یکی از واکسن‌های که تهیه می‌کنیم مربوط به واکسن روسی و اسپوتنیک است.

وزیر بهداشت با اشاره به هجمه‌های زیاد در خصوص ورود واکسن روسی به ایران بیان کرد: اکنون اروپا داوطلب تهیه این واکسن شده است، البته ما دومین کشوری بودیم که در خصوص تهیه این واکسن مذاکرات خود را شروع کردیم، اما برای اینکه مطمئن شویم، پانزدهمین کشوری بودیم که این واکسن را استفاده خواهیم کرد.

نمکی با تأکید بر اینکه باید واکسن تهیه شده از خارج فاز سوم بالینی خود را با موفقیت گذرانده باشد، گفت: اوایل بهار سال آینده نخستین تولیدات واکسن ملی به باز می‌آید؛ ضمن اینکه بتوانیم علاوه بر نیاز داخلی به واکسن این واکسن را به تمام جهان عرضه کنیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید