03:03|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 11:56
کد خبر: 15755
همزمان با ایام دهه فجر:

افتتاح مجتمع آبرسانی روستا‌های قیز قلعه و یاریم قیه خوی

​​​​​​​همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، مجتمع آبرسانی روستا‌های قیز قلعه و یاریم قیه خوی افتتاح شد
افتتاح مجتمع آبرسانی روستا‌های قیز قلعه و یاریم قیه خوی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،  مجتمع آبرسانی روستا‌های قیز قلعه و یاریم قیه با حضور جمعی از مسئولین محلی به بهره برداری رسید.
در ابتدای این مراسم یداله سلطانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: پروژه تامین آب شرب مجتمع روستا‌های قیزقعله و یاریم قیه در دو فاز و با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال آغاز گردید.

سلطانی ادامه داد: عملیات اجرائی فاز اول از سال ۹۰ آغاز و سال ۹۱ به اتمام رسید. در این فاز اجرای شبکه توزیع آب به طول ۱۳ کیلومتر اجرای خط انتقال آب به طول ۵۰۰ متر، استاندارد سازی انشعابات آب به تعداد ۳۰۰ فقره و بهسازی مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۷ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال انجام گرفت.

وی اظهار کرد: عملیات اجرائی فاز دوم از سال ۹۶ شروع شده و سال ۹۹ به اتمام رسید اعتبار مصوب این فاز ۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال که حفر یک حلقه چاه، احداث ایستگاه سرچاهی با کانکس ۱ باب، نیرو رسانی ۱ کیلومتر، اجرای خط انتقال آب ۵/۳ کیلومتر از مهمترین عملیات این فاز بود.
مدیر عامل شرکت گفت: از سوی بنیاد علوی نیز مبلغ ۵ میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح این پروژه تخصیص یافت.

سلطانی با اشاره به اجرای این پروژه و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در روستا‌ها بویژه روستا‌های فوق الذکر افزود: به دلیل نزدیک بودن این روستا‌ها به مرکز شهرستان می‌تواند به بازگشت روستائیان از شهر تاثیر گذار باشد.

در ادامه این برنامه نجف زاده نماینده شهرستان‌های خوی و چایپاره در سخنانی ضمن تبریکه دهه فجر از تمامی عوامل اجرائی که در ساخت و اجرای این پروژه سیهم بودند تقدیر و تشکر کرد.

او با اشاره برخوداری ۶۶ درصد از مشترکین شهر خوی از شبکه فاضلاب این مقدار را برای شهر خوی کافی ندانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده از طریق ماده ۵۶ و ماده ۲۳ اعتباراتی برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان اخذ شده و بزودی تخصیص خواهد یافت.

وی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع را توسعه یافتگی روستا‌ها عنوان کرد و افزود: برای پیشرفت کشور باید میزان توسعه یافتگی روستا‌ها افزایش یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید