16:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 09:31
کد خبر: 15750
یادداشت:

ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه در فراموشی مطلق

ورودی‌های هر شهر نقش تاثیرگذاری در ارزش بخشی به شهر ایفا می‌کنند و اولین منظره از شهر را به مسافران نشان می‌دهند که در ارومیه، ورودی‌ها به هیچ وجه مناسب این کلانشهر بزرگ نیست.
ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه در فراموشی مطلق

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ورودی‌های شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران و رهگذران در بدو ورود به شهر با آن روبرو می‌شوند و بخش عمده تصورات آنها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه تشکیل می‌شود لذا ساماندهی و زیباسازی شهر در اولویت شهرداری قراردارد .

 ساماندهی ورودی شهر از اولویت‌های شهرداری ارومیه میباشد چرا که مسافران از این طریق با ورود به شهر اولین تصویر از شهر را در ذهن خود تداعی می‌کنند.

ارومیه سه ورودی اصلی شامل ارومیه – سلماس، ارومیه – تبریز و ارومیه – مهاباد دارد که وضعیت هیچ یک از این ورودی ها نشان ‌دهنده تاریخ و فرهنگ ارومیه نیست.

در واقع می‌توان گفت وقتی گردشگری در ابتدای ورود به ارومیه منظره‌ای کویر مانند و زشت در ورودی این شهر می‌بیند ناخودآگاه تا آخر سفر این مناظر در ذهن مخاطب باقی می‌ماند و هرقدر نیز در داخل شهر مناظر زیبا ببیند باز تصاویر ابتدای ورود به ارومیه از ذهنش پاک نمی‌شود.

در این ایام، کرونا فرصتی برای مسئولانی که از خواب زمستانی چند ساله‌ای که در آن  ساماندهی ورودی‌های شهری را  به دست فراموشی سپرده‌اند، شده است.

و در آخر مسئولین و نهادهای مربوطه بایستی تلاش کنند در شناسایی شهر به مسافران با ساماندهی و زیباسازی ورودی شهر در توسعه و آبادانی و رونق اقتصادی شهر اقدام عملی انجام دهند و  لازم است برای مناسب سازی ورودی های شهر ارومیه زیرساخت های لازم ایجاد و از نگاه‌های سطحی در این زمینه جلوگیری شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید