23:52|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1399 - 10:26
کد خبر: 15739
یادداشت:

خطر اوج گیری دوباره کرونا زیر سایه غفلت مردم

این روزها عادی‌انگاری قطعا موجب افزایش شیوع دوباره بیماری و بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی خواهد شد، شهروندان ارومیه ای نباید تصور کنند شرایط عادی شده است چرا که کرونا و مشکلات آن همچنان وجود دارد و سهل انگاری برخی افراد به دلیل عادی‌انگاری موجب شیوع نگران کننده ویروس و بازگشت به شرایط قرمز می‌شود که در صورت این اتفاق محدودیت‌های شدید کرونایی دوباره برقرار خواهد شد.
خطر اوج گیری دوباره کرونا زیر سایه غفلت مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعلام وضعیت زرد پایانی بر بحران کرونا در شهرستان ارومیه  نیست، شهروندان و اصناف باید همچنان اصول استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از مراجعات غیرضروری به خارج از منزل خودداری کنند.

آلودگی سطوح تماسی بیشتر می‌شود که این امر ممکن است منجر به ایجاد روند متفاوتی از ابتلا به این بیماری نسبت به قبل شود و با توجه به دوره نهفتگی ویروس، آثار آن در روز‌های آینده بروز می‌کند.

 متاسفانه مردم با گذشت زمان بی خیال ویروس کرونا شده‌اند و عملا مثل روزهای عادی تردد کرده و رفتار می کنند.

کرونا جایی نرفته و هنوز همینجاست و دلیلی ندارد مردم رفتارها و مراقبت های بهداشتی خود را کنار بگذارند.

به دنبال بازگشایی عمده مشاغل و افزایش ترددها و کاهش حساسیت مردم، این روزها شاهد افزایش احتمالی دوباره تعداد متبلایان کرونا در ارومیه خواهیم بود و این امر هشداری برای تمام  شهروندان است.

در این میان، ساده انگاشتن و بی توجهی نسبت به بیماری کرونا، تلاش های کادر درمان را به هدر می دهد و مطمئناً آسیب های جدی در پی خواهد داشت بنابراین استمرار رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امری ضروری است.

از دست دادن نیروهای کادر درمان، سرپرست خانوار، کودک، جوان ، مسوول و مهم تر از همه ورزشکاران نامدار کشور که هر کدام در بطن خود آسیب های اجتماعی و روحی بسیاری برای جامعه به دنبال داشتند و از سویی دیگر رکود اقتصادی که در نتیجه تداوم آن می تواند امنیت و آرامش جامعه را درگیر کند، از اثرات شوم جنگ با ویروس کشنده کرونا در سراسر کشور است .

پس فراموش نکنیم و همواره به یکدیگر یادآوری کنیم که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بخصوص نزدن ماسک،بیماری منحوس کرونا در آذربایجان غربی دوباره به اوج خواهدرسید  و شاید این بار قدرتمندتر و مخرب تر از همیشه باشد و خدای ناکرده هر کدام از ما و عزیزانمان را هدف قرار دهد، پس کرونا را کاملا جدی بگیریم و نسبت به حفظ نعمت سلامت خود و دیگر افراد جامعه احساس مسوولیت داشته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید