02:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1399 - 12:09
کد خبر: 15734
همزمان با ایام دهه فجر:

۴۱۰ کلاس درس در آذربایجان‌‌غربی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌‌غربی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌ فجر امسال گفت: در دهه فجر امسال ۷۰ پروژه در قالب ۴۱۰ کلاس درس در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
۴۱۰ کلاس درس در آذربایجان‌‌غربی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

سپیده طیب‌قاسمی، مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه ‌فجر امسال اظهار داشت: در دهه فجر امسال 70 پروژه در قالب 410 کلاس درس در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از سال 96 تا پایان امسال 9 باب سالن ورزشی و دو مدرسه شبانه‌روزی افتتاح و به بهره‌برداری لازم خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان ‌غربی حضور خیران مدرسه‌ساز را برای کمک به مدرسه‌سازی را با اهمیت دانست و گفت: افزایش مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی از 450 میلیارد ریال در سال 96 به 720 میلیارد ریال در 10 ماهه امسال شده که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مشارکت‌های خوبی از سوی خیرین در این راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است که پس از تخصیص اعتبارات لازم  تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم و فاقد لوله‌کشی گاز، به سیستم گرمایشی رادیاتورهای برقی به جای نفتی مجهز شدند.

قاسمی به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 96 تاکنون تعداد هفت هزار و 823 کلاس درس از مجموع 9 هزار و 118 کلاس درس به سیستم گرمایشی مناسب استاندارد‌سازی شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت از 527 مدرسه در قالب دو هزار و 109 کلاس درس با اعتباری بالغ بر دو هزار و 449 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه از سال 96 تا سال 99 تجهیزات مورد نیاز 593 مدرسه در استان تامین و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است بیان کرد: از مهرماه سال 98 تمامی کلاس‌های خشتی و گلی در استان برابر با 63 باب کلاس درس برچیده شده است.

وی با اشاره به پویش ملی «من مادرم بچه های ایران فرزند من» عنوان کرد: این طرح برای ساختن زندگی بهتر برای فرزندان سرزمینمان است که دست در دست هم می دهیم تا با یکدلی و سخاوت، آجر به آجر آینده‌ای روشن برای آنها بسازیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید