03:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1399 - 11:13
کد خبر: 15732
یادداشت:

بی رحمی بازار اجاره با مستاجران

افزایش میزان اجاره‌بها در کنار روند روبه رشد گرانی‌ها در روزهای کرونایی داد بسیاری از مردم ازجمله اجاره‌نشین‌ها را درآورده است، مردمی که علاوه بر کرونا، اجاره‌بهای خانه نیز بر مشکلاتشان اضافه‌ کرده است.
بی رحمی بازار اجاره با مستاجران

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بازار اجاره امسال با مستاجران بسیار بی رحم است و اگر علت اصلی این بی رحمی را تورم افسارگسیخته بدانیم ، علت دیگر هم شاید طمع لجام گسیخته برخی صاحبخانه‌ها برای دریافت اجاره‌های نجومی باشد.

از طرفی هم با نزدیک شدن به فصل نقل ‌و انتقال، دغدغه‌های بسیاری برای قشر اجاره‌نشین جامعه ایجاد می‌شود؛ فارغ از مشکلات اسباب‌کشی و جابجایی، رویه افزایش قیمت اجاره‌بها برای تمدید دوباره قرارداد بین موجر و مستأجر، به دغدغه‌ای به‌مراتب سخت‌تر تبدیل می‌شود.

کرایه ماشین برای نقل و انتقال روز به روز افزایش می‌یابد طوریکه در داخل شهر کرایه‌ها به 2 میلیون هم می‌رسد و این مسئله باعث اجتناب مردم از اسباب کشی و تسلیم در برابر خواسته‌های صاحب‌خانه‌ها شده است.

در این روزها پیدا کردن مسکن برای مستاجران بسیار دشوار شده است چرا که صاحب‌خانه‌ها تمایلی برای اجاره دادن‌ خانه‌های خود باقیمت پایین ندارند و تردیدی نیست که در این شرایط اقتصادی و قیمت‌های نجومی اجاره مسکن، شرایط را برای مستأجران  سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثریت مشاغل، بسیاری کار خود را از دست داده‌اند و توان پرداخت اجاره بها را ندارند و هنگامی که فرصتی از صاحب‌خانه برای پرداخت اجاره می‌خواهند، با مخالفت شدید و... رو به رو می‌شوند.

درهرحال این روزها انتظار می‌رود نهاد و ارگان‌هایی که مسئول ساماندهی به وضعیت بازار مسکن در استان هستند پای‌کار باشند و تدبیری مناسب برای مشکلات اقتصادی مردم بیندیشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

Zahra
1399/11/20 - 12:05

واقعا بدبخت شدیم کم موندیم تو کوچه چادر بزنیم حتی تو روستاها پنجاه میلیون کمتر رهن نمیخوان ما ها که نداریم چه خاکی تو سرمون بریزیم