15:53|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399 - 12:55
کد خبر: 15730
یادداشت:

تب تند گرانی سبزی در بازار

پس از گرانی اقلام خوراکی مختلف در بازار این روزها شاهد افزایش ناگهانی قیمت سبزیجات در بازار هستیم که این مسئله موجب اعتراض شهروندان ارومیه‌ای شده است.
تب تند گرانی سبزی در بازار

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی چند روز اخیر شاهد گرانی بی سابقه قیمت سبزیجات در شهرهای مختلف استان به ویژه ارومیه بودیم که این مسئله مهم نارضایتی توزیع کنندگان و مصرف کنندگان را به دنبال داشته است.
 
سبزی از دیر باز با برنامه غذایی مردم آذربایجان‌غربی عجین است و رنگ سبز آن زینت بخش سفره هر شهروندی است که اخیرا در بازار سبزیجات هم مانند چیزهای دیگر شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.
 
با توجه به ثابت بودن درآمد خانوارها و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه افزایش قیمت اقلام هر سفره ای فشار مضاعفی را به مردم تحمیل می‌کند.
 
متاسفانه طی چند روز اخیر به عنوان مثال قیمت سبزی از کیلویی شش هزار تومان به کیلویی 18 هزار تومان رسیده است و دلیل این افزایش ناگهانی قیمت توسط هیچ نهادی ذکر نمی‌شود.
 
در گذشته ای نه چندان دور سبزیجات جز ارزان ترین اقلام خوراکی در جامعه ما محسوب می‌شدند و بسیاری از خانواده‌های ضعیف با خریدن این اقلام بخشی از سبد غذایی خود را تأمین می‌کردند اما هم اکنون شاهد خالی شدن سفره مردم از سبزیجات هستیم و این زنگ خطری در مسیر سلامت عمومی جامعه خواهد بود.
 
از طرفی هم به صراحت می‌توان گفت سبزی که دیگر محصولی نیست به ارز وابسته باشد که نوسانات آن برقیمتش اثر بگذارد و با کمی تدبیر می‌توان جلوی افزایش بی‌رویه بهایش را گرفت.
 
در پایان انتظار می‌رود ارگان های نظارتی در این مورد تدابیری اندیشیده و عملی کنند تا اقشار ضعیف جامعه از این طریق بتوانند نان شبی برای سیری پیدا کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/11/14 - 20:29

بنظرم اگر تعدادی از این ارگان ها ی نظارتی جمع بشه و بودجه سالانه انها به یارانه بگیرها اضافه بشه نتیجه بهتری حاضل خواهد شد