19:20|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399 - 11:23
کد خبر: 15725

واکسن ایرانی کرونا فروردین به بازار می‌آید

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین سال آینده به بازار می‌آید و به این ترتیب واکسیناسیون همگانی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود.
واکسن ایرانی کرونا فروردین به بازار می‌آید

 محمد مخبر در حاشیه رونمایی از ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی بانوان در جمع خبرنگاران افزود: نتایج تست واکسن ایرانی بر روی ۵۶ داوطلب بسیار موفقیت آمیز بوده و این داوطلبان در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برند.

مخبر گفت: مرحله اول آزمایش‌ها به پایان رسیده و اگر وزارت بهداشت مجوز آزمایش مرحله دوم را صادر کند، به زودی مرحله دوم آزمایش واکسن ایرانی برای داوطلبان آغاز می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه واکسن ایرانی عملکرد بسیار درخشانی در مقابله با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی داشته افزود: این امیدواری وجود دارد که واکسن ایرانی بتواند در مقابله با جهش‌های بعدی کرونا نیز موفق عمل کند.

مخبر گفت: به موازات پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی برای سه واکسن ایرانی کرونا، زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن را به پیش می‌بریم، بطوریکه برای همین واکسن نخست که مرحله اول خود را با موفقیت طی کرده است زیرساخت تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن در ماه را آماده کرده‌ایم و برای مراحل بعدی نیز تا اردیبهشت سال آینده، زیرساخت لازم برای تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن در ماه فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین گفت: اولویت نخست ما تامین واکسن برای هموطنان است,، اما اگر بتوانیم نیاز داخل را تامین کنیم به صادرات واکسن هم فکر خواهیم کرد.

وی افزود: پیشنهاد‌هایی از چند کشور برای خرید واکسن ایرانی ارائه شده، اگرچه هنوز این درخواست‌ها به صورت مکتوب به دست ما نرسیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید