04:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399 - 09:45
کد خبر: 15718
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به آلودگی‌های بصری ناشی از وانتی‌های میوه فروش

سد معبر همچنان معضل بزرگ کلانشهر ارومیه محسوب می‌شود، معضلی که پیامدهای آن در ابعاد مختلف بر شهر و شهروندان تأثیرگذار است و وانتی‌های میوه فروش نیز با ترفندها و سد معبر باعث گلایه شهروندان ارومیه‌ای شده است.
ضرورت رسیدگی به آلودگی‌های بصری ناشی از وانتی‌های میوه فروش

سرویس اجتماعی باریش نیوز، معضلی که همچنان گریبانگیر مردم ارومیه است و قصد حل شدن ندارد،  فریبکاری صاحبان وانت‌بارهای سیار است که با نصب تابلوهای عجیب‌وغریب تنها به فکر فروش میوه‌های خود هستند که گرچه در نگاه اول قیمت نوشته‌شده بر روی تابلو به‌صورت درشت نمایشگر فروش کیلویی میوه است اما به‌ یک‌باره با نزدیک شدن به وانت‌بارها شهروندان متوجه نرخ‌گذاری غیرمتعارف نیم کیلو می‌شوند که هیچ وجهه شرعی و قانونی در عرف بازار و خریدوفروش روزانه مردم ندارد.

در این حالت مشتری به دلیل مناسب بودن قیمت از ماشین پیاده شده و  اقدام به خرید می‌کند. یک کیلو میوه می‌خرد ولی حسابش زیادتر از از آن چیزی می‌شود که درج شده است.

سال هاست که این مشکل برای شهروندان ارومیه وجود دارد و گویا که قصد حل شدن ندارد، شرایط اقتصادی از یکسو باعث سختی معیشت آنان می‌شود، ترفندهای وانتی‌های میوه فروش هم از سوی دیگر این مشکل را چندین برابر می‌کند. بیشتر خرید کنندگان به دلیل رودربایستی از کسانی‌که در آن محل حضور دارند و یا برای دست خالی برنگشتن پیش اعضای خانواده‌ای که در خودرو و .... منتظرش هستند ناچار اقدام به خرید می‌کند.

چند سالی است که طرح ساماندهی وانتی‌های میوه فروش ورد زبان مسئولین محترم می‌باشد ولی در عمل عکس این موضوع را شاهد هستیم و نمونه‌هایی از عملی شدن این طرح در هیچ کجای شهر دیده نمی‌شود. نیاز است این ساماندهی هرچه سریع‌تر و با تدارک زیرساخت‌های مناسب در قالب بازارچه‌های محلی انجام شود تا دست‌فروشان و میوه فروشان اجازه اقدامات غیرمتعارف را به خود ندهند.

از طرفی هم پارک نادرست وانتی‌ها و سد معبر در سطح شهری و خیابان‌ها مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده است که برای اعتراض آنان هیچ ارگان و نهادی پاسخگو نمی‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت ساماندهی و جلوگیری از هرگونه ترفند وانتی‌های میوه فروش اقدامات اساسی را عملی کنند تا بیش از این شاهد اعتراض شهروندان و آلودگی‌های بصری ناشی از این سد معبر وانتی‌ها در سطح شهری نباشیم.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید