19:03|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399 - 09:29
کد خبر: 15717
یادداشت:

تعلل در معرفی شهردار ارومیه / شورای شهر همچنان در خواب زمستانی

انتخاب شهردار مهمترین و سرنوشت‌سازترین تصمیم شورای شهر بخصوص با توجه به شرایط پیش آمده در شهر ارومیه می باشد. و کلای مردم در شورای شهر با توجه به حساسیت موضوع باید رسیدگی به این موضوع و انتخاب شهردار را بیشتر از این به تعویق نیندازند.
تعلل در معرفی شهردار ارومیه / شورای شهر همچنان در خواب زمستانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها در حالی‌که وکلای مردم ارومیه در شورا در پوشاندن جامه عمل بر تن، اصلی ترین وظیفه خود در راستای معرفی و انتخاب شهردار جدید دچار خلف وعده شده‌اند؛ شاید بتوان چنین نتیجه گرفت که شکاف‌ فکری، نگرشی و حتی حزبی در بین اعضای شورای شهر بیش از آن است که در ابتدای امر تصور می‌شد.

شکافی که سایه‌اش به خوبی توانسته به عامل پیشگیرانه مهمی در شکل‌گیری اتفاق نظر برای تعیین شهردارجدید ارومیه تبدیل شود.

معنای تعلل چند هفته ای شورا در معرفی شهردار جدید اگر عدم اتفاق نظر، فاصله‌دار بودن انتخاب‌ها، شکاف نگرشی یا دعواهای زیرپوستی میان احزاب نیست پس چه عامل دیگری است که این انتخاب مهم را تا به امروز در پشت پرده‌ ابهام و سکوت نگاه داشته است؟

گرچه این تعبیر به مذاق هیچ‌کسی خوش نخواهد آمد اما نمی‌توان انکار کرد که اگر تعلل، تردید، عدم توافق آرا و یا هر عامل دیگری معرفی شهردار جدید را به تاخیر انداخته، به همان میزان اعتماد شهروندان را نشانه گرفته است؛ هر وعده‌ای که به تاخیر می‌افتد علیرغم دلایل یا حواشی منحصر به فرد بار دیگر به شهروندان خاطرنشان می‌کند که سیکل وعده دادن‌ها و عبور از گذرگاه انتخاباتی و موکول به زمان شدن تمام افق‌های ترسیم شده، همچنان سیر طبیعی یا غیرطبیعی خود را طی می‌کند و باید یادآور شد در واقع برنده یا بازندگان اصلی انتخابات، مردم هستند نه احزاب و افراد خاص!

مجموعه مدیریت شهری رکن اثرگذار در تصمیم‌گیری‌ها و تحولات شهری است و گرچه عمر هر دوره از شورا مانند بسیاری از نهادهای مدیریتی پس از چهار سال به پایان می‌رسد اما بدیهی است که آثار تصمیمات این نهاد، سال‌ها پس از اتمام دوره همچنان برقرار مانده و بعضاً قادر به تغییر در سرنوشت شهر و شهروندان آن خواهد بود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید