01:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1399 - 12:46
کد خبر: 15716
مهم ترین اولویت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی؛

استفاده از افراد متخصص در راس هیات های ورزشی استان

اولویت اول اداره کل ورزش و جوانان استان، انتخاب افراد متخصص در راس هرم هیات های ورزشی استان می باشد.
استفاده از افراد متخصص در راس هیات های ورزشی استان


کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش وآذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز به اهمیت انتخاب روسای هیات های ورزشی و تاثیر آن بر ورزش استان اشاره کرد و گفت: اولویت اول اداره کل ورزش و جوانان استان، انتخاب افراد متخصص در راس هرم هیات های ورزشی استان می باشد. ولی متاسفانه برخی مواقع، بعضی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به دلیل عدم توانایی در جذب اعتبارات مالی برای ورزشکاران و هیات مربوطه به ناچار مجبور به استفاده از افراد سیاسی در هرم این هیات ها هستیم. البته لازم به یادآوری است که این افراد به شرطی وارد هیات های ورزشی می شوند که سیاست را وارد ورزش نکنند و همچنین نایب رئیس و دبیر هیات و کمیته های آن حتما باید تخصصی بوده و متخصص در آن رشته ورزشی باشند.

وی در ادامه به جایگاه قهرمانان در تمامی رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: جهت ارتقای ورزش استان و کمک به پیشرفت یکی از مهم ترین اهداف این اداره کل سر و سامان دادن به برخی از هیات های ورزشی استان خواهد بودو در آینده ی نزدیک شاهد تغییراتی در راس این هیات ها خواهیم بود.

پورایراندوست اظهار کرد: ایام کرونا فرصت بسیار مناسبی برای استعدادیابی در استان را  فراهم کرد که این امر باعث شد بعضی از استعدادهای این استان در سطح بین المللی  نیز مطرح شوند.

وی از تصویب بخشنامه ستاد ملی کرونا در رابطه با پرداخت تسهیلات به باشگاه های متضرر استان خبر داد و گفت: تا کنون 41 میلیارد و سیصد میلیون ریال جهت پرداخت تسهیلات به مربیان و باشگاه هایی که دچار ضرر و زیان شده اند تعلق گرفته که فعلا نزدیک به 11 میلیارد ریال آن پرداخت شده است. در حال حاضر 216 پرونده به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات معرفی شده که این امر در استان زیاد رضایت بخش نبوده و با رایزنی های صورت گرفته امیدواریم که حمایت های اساسی از باشگاه های ورزشی، به علت متضرر شدن از ویروس کرونا صورت گیرد.

پورایراندوست در ادامه از برگزاری مسابقات جهانی تنیس آی تی اف در اردیبهشت ماه 1400 در ارومیه خبر داد و گفت: مسابقات تنیس آی تی اف در دو بخش بانوان و آقایان با حضور 25 کشور از نقاط مختلف جهان به میزبانی شهر ارومیه در اردیبهشت 1400برگزار خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان از افتتاح پروژه های ورزشی در سطح استان خبر داد و گفت: دهه فجر امسال یکی از سال های خوب جهت افتتاح پروژه های ورزشی باقی مانده در استان می باشد که در این راستا، 18 پروژه ورزشی در 11 شهر استان با ارزشی بالغ بر 600 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید