10:18|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1399 - 13:20
کد خبر: 15708
یادداشت:

ویروس کرونا، تهدیدی جدی برای حاشیه نشین‌ها در ارومیه

در میان مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شیوع ویروس کرونا نیز به معضلی اساسی در کنار این مشکلات برای حاشیه نشینان شهر ارومیه تبدیل شده است.
ویروس کرونا، تهدیدی جدی برای حاشیه نشین‌ها در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت در بین ساکنان و خانواده‌های فقیر تا حدودی وخیم‌تر و بدتر است، کودکان و دانش‌آموزانی که با تعطیلی مدارس بار دیگر بر سر چهار راه‌ها هجوم آورده‌اند، و یا زنان و افراد میان سال و کهنسال این مناطق که برای تامین معیشت و قرص نانی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند نیز حکایت از وضعیتی نابسامان از زندگی این روزهای مناطق حاشیه‌ای در ارومیه می‌کند.

این روزها حاشیه نشینی از مواردی است که رشد بسزایی با توجه به افزایش جمعیت و مشکلات اقتصادی در ارومیه داشته است.

مهاجرت، از عوامل موثر در شكل‌گيري حاشيه نشيني است. مهاجرت اعم از مهاجرت افراد از روستاها و شهرهاي كوچك به
شهرهاي بزرگ و نيز مهاجرت افراد از هسته داخلي شهر به حواشي آن مي‌باشد.

حاشیه‌ شهرها با توجه به تراکم بالای جمعیت، کمبود امکانات، وجود برخی آسیب‌های اجتماعی و چالش آگاهی مردم درباره ویروس کرونا، ضرورت توجه به این مناطق را دوچندان کرده است.

دغدغه بسیاری از کسانی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌باشد و کمتر نسبت به شیوع بیماری کرونا صحبت می‌کنند، همچنین عده‌ای که تمایل به رعایت بهداشت را داشتند از کمبود مواد ضد عفونی گلایه‌ می‌کنند.

در این شرایط سخت و طاقت فرسا ناشی از شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی انتظار می‌رود مسئولین توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین شهری داشته باشند تا این مناطق تبدیل به مرکز جولان کرونا نباشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید