14:33|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1399 - 10:53
کد خبر: 15703
رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

اهدای خون نیازی مستمر در آذربایجان‌غربی

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از افراد از ترس ابتلا به بیماری، مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته باشند که این امر بر ذخیره سازی گروه‌های خونی تاثیر گذاشته است در حالی که مراکز انتقال خون ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند، کرونا یک بیماری تنفسی است و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت.
اهدای خون نیازی مستمر در آذربایجان‌غربی

مجتبی قهرمان رضائیه، رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد وضعیت انتقال خون در شرایط کرونایی، اظهار کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین سرما و اینکه مردم در این روزها کمتر از خانه خارج می‌شوند، با کاهش میزان اهدا کنندگان خون مواجه بودیم اما به دلیل استقبال خوب مردم این کاهش جبران شد و اکنون میزان ذخایر خون خوب است.

وی در مورد اینکه درحال حاضر کمبودی خون در ذخایر خونی وجود دارد یا مطلوب است گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا وضعیت خون یا فرآورده‌های خونی در سطح استان مطلوب می‌باشد. چندین سال است که شبکه ملی خون رسانی در کشور فعالیت دارد که سازمان انتقال خون استان نیز از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود که از طریق این شبکه شهرهای بزرگی که دچار چالش کمبود خون بودند مشکلشان حل شد.

رضائیه به استقبال مردم از طرح‌های نذر خون در مناسبت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان‌غربی در مناسبت‌های مختلف از جمله تاسوعا و عاشورای حسینی و شب‌های قدر، اقدام به نذر خون می‌کنند که این امر با همراهی اداره کل انتقال خون، به اقدامی مستمر تبدیل شده است.

وی افزود: داوطلبانی که قصد اهدای خون دارند به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز اهدای خون و همچنین اتلاف وقت، با گرفتن نوبت اینترنتی در زمان و مرکز مورد نظر خود اقدام به اهدای خون کنند.

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: نیاز به خون، یک نیاز دائمی است زیرا زندگی بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و تصادفی در گرو دریافت مداوم خون و فرآورده‌های آن است. اهدا کنندگان خون که همیشه یاری کننده سازمان انتقال خون و نجات دهنده بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن هستند توجه داشته باشند که اهدای خون باید به صورت همیشگی و با مراجعه تدریجی باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید