13:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1399 - 12:16
کد خبر: 15694
یادداشت:

هزینه‌های هنگفت بسته‌های اینترنتی برای دانش‌آموزان/وعده‌هایی که به سرانجام نرسید

کلاس‌های درس از امروز به طور رسمی در شبکه آموزشی شاد و به صورت مجازی برگزار می‌شوند اما هزینه اینترنت در سبد تحصیل دانش‌آموزان، خانواده‌ها را نگران کرده است.
هزینه‌های هنگفت بسته‌های اینترنتی برای دانش‌آموزان/وعده‌هایی که به سرانجام نرسید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از اواخر سال تحصیلی گذشته و با شیوع ویروس کووید_19 آموزش بصورت مجازی صورت می‌گیرد و الان نزدیک یک‌سال است که این نوع آموزش همچنان ادامه دارد.

از اواخر گذشته تاکنون 2 شبکه تلویزیون شامل شبکه‌های 4 و 7  برای آموزش دروس به دانش‌آموزان پای کار آمدند و معلمان مدارس در برنامه زنده تلویزیونی به تدریس می‌پردازند.

بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد» و دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس دولتی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند اما حالا برای استفاده از مدرسه مجازی شاد باید هزینه اینترنت دهند.

در اوایل زمزمه هایی راجع به بسته های رایگان اینترنتی برای دانش آموزان مورد بحث بود و وعده هایی در این باره داده شد. در پس آن با افزایش تعرفه بسته های اینترنت مشکلات والدین در این باره چندین برابر شد.

برخی از والدین اظهار می‌کنند مدام باید برای فرزندشان بسته اینترنتی خریداری کنند و هزینه تحصیل به این شکل به خانواده فشار می‌آورد، دانلود کردن فیلم‌ها و تصاویر، باعث می‌شود بسته‌های اینترنتی تمام شود و واقعا در این مدت هزینه زیادی صرف خرید بسته‌های اینترنت می‌شود.

خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان اهمیت زیادی می‌دهند و بر این اساس هر تلاشی می‌کنند تا فرزندشان از درس و مشق عقب نیفتد اما امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه به نظر می‌آید که هزینه کردن برای تحصیل بسیار سخت است.

وعده‌هایی که به سرانجام نرسید و بنظر می‌رسد با گذشت یک ترم از سال تحصیلی و شروع ترم دوم همچنان مسئولین مربوطه قصدی برای حل این مسئله ندارند و در پایان انتظار می‌رود که در این شرایط اقتصادی با تعلق بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان باری هرچند کوچک از دوش والدین بردارند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید